۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۴۸

روشن روان:

۱۴۴ روستا در خراسان شمالی با تانكر سيار آبرسانی می شوند

۱۴۴ روستا در خراسان شمالی با تانكر سيار آبرسانی می شوند

بجنورد- مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴۴ روستا در استان توسط تانكرهای سيار آبرسانی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید روشن روان ظهر پنج شنبه در نشست داخلی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی به روستاهای این استان، افزود: ۱۴۴ روستا در این استان آبرسانی سیار می شوند كه این روستاها دارای ۸۳ هزار و ۱۷۹ نفر جمعیت هستند.

وی گفت: روستاهایی كه برای آنها آبرسانی به صورت سیار انجام می شود فاقد منبع تامین آب یا مشكلاتی از قبیل خشك شدن قنات و چشمه های این مناطق هستند.

روشن روان اظهار داشت: روستاهای نیازمند آب شرب به شهرستان خاصی مرتبط نیست بلكه به تمام روستاهای فاقد آب شرب در سطح شهرستان های خراسان شمالی آبرسانی سایر انجام می شود.

وی گفت: هم اكنون از مجموع این روستاها، ۱۰۴ روستا به صورت دائم و ۴۰ روستا به صورت موردی آبرسانی سیار می شوند و در سال آینده نیز آبرسانی سیار به این روستاها انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول شیروان با ۳۱ روستا و گرمه با هفت روستا، بیشترین و كمترین آبرسانی سیار را در خراسان شمالی به خود اختصاص داده اند.

روشن روان در خصوص وضعیت روستاها در خصوص تحت پوشش شرکت آبفار بودن و یا نبودن این روستاهای استان، گفت: از تعداد ۱۴۴ روستایی که به صورت سیار آبرسانی می شوند؛ ۱۲۲ روستا تحت پوشش و ۲۲ روستا غیرتحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی هستند.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان در خصوص كیفیت آب روستاهای تحت پوشش تصریح كرد: كیفیت آب شرب این روستاها با نظارت و همكاری مركز بهداشت كنترل می شود و در صورت بروز مشكل در كیفیت آب براساس گزارشات مراكز بهداشتی، مشكلات رفع می شوند.

کد خبر 2517177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha