۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳

اخبار نماز جمعه شهرستان های خراسان شمالی/

انتخاب هوشمندانه خبرگان رهبری دل ملت را شاد کرد

انتخاب هوشمندانه خبرگان رهبری دل ملت را شاد کرد

بجنورد- شادمانی ملت از انتخاب هوشمندانه خبرگان رهبری، لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز و ... از مهم ترین عناوین خطبه های نماز جمعه مرکز شهرستان های خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان، ضمن گرامیداشت بیست و دوم اسفند ماه، روز ملی بزرگداشت شهدا، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) فرموده است: من جانشین شهید در میان خانواده او هستم هرکس رضایت آنها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده وهر کس آنها را به خشم درآورد مرا به خشم آورده است.

وی در ادامه با بیان این که بنیاد شهید از همه بنیادها افضل است، اضافه کرد: خدمت در بنیاد شهید در راس همه خدمت ها قرار دارد چرا که خدمت شما به خانواده شهدا خدمت به نبی اکرم(ص) است.

حجت الاسلام قلیزاده خطاب به خادمان خانواده های شهدا، افزود: بدانید که شما در راه شهید خدمت می کنید و به این خدمت خود مفتخر باشید.

وی در ادامه با اشاره به برکات خون شهدای ایران اسلامی، اظهار داشت: اهتزاز پرچم اسلام، عزت و پیشرفت و اقتدار امروز، الگوی مقاومت، بازگشت هویت و جهاد اسلامی به مسلمانان و ... از جمله برکات خون شهدای ایران اسلامی به شمار می روند و همه ما تا ابد مدیون شهدا هستیم.

خطیب نماز جمعه فاروج در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت انتخاب آیت الله یزدی به عنوان رئیس مجلس خبر گان رهبری، افزود: این انتخاب هوشمندانه، دقیق و معنادار بود.

وی اضافه کرد: خبرگان ملت با این انتخاب آگاهانه نشان دادند که بدون تأثیر‌پذیری از فشارهای بیرونی، حتی ذره‌ای، زاویه‌گیری از نظام اسلامی را بر‌نمی‌تابند.

به گفته حجت الاسلام قلیزاده انتخاب شخصیت برجسته‌ای همچون آیت الله یزدی که از پیشگامان مبارزه با فتنه ۸۸ بود و شجاعانه با روشنگری، افشاگری و تبیین‌ گری در مقابل فتنه‌ گران ایستاد، بسیار معنادار است.

وی تصریح کرد: بابت این انتخاب که در آستانه عید نوروز، دل نیروهای انقلاب را شاد کرد، باید به علمای مجلس خبرگان احسنت و تبریک گفت.

حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز حفظ شود

حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان با اشاره به این که سیاست های اقتصادی در کلام مولای متقیان علی(ع) نقشه راه عظیمی را برای مدیران ما ترسیم می کند، افزود: حفظ منافع تاجران، اصناف و بازاریان یکی از عناصر اقتصادی در آیین مولای متقیان است.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اضافه کرد: حفظ حقوق و منفعت بازاریان از ملزومات حکومت اسلامی است چرا که حفظ امنیت و اقتدار از دوست داشتنی ترین چیزها نزد بازاریان است.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: نظارت و بازرسی بر بازارها باید مستقیم صورت گیرد و حضرت علی(ع) در حکومت ناب اسلامی خویش پیش از ورود به دارالحکومه وارد بازار می شد و مستقیم ارزیابی و نظارات می کرد.

وی افزود رباخواری، کم فروشی، گرانفروشی در سایه نظارت مستقیم می سوزد و فرصت تجلی و خود نمایی و خیانت به مردم نمی کند.

حجت الاسلام محمدیان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بشری به ویژه الگوی ارزشمندی برای جامعه زنان اسلامی است.

وی با اشاره به تقارن نوروز باستانی و ایام فاطمیه افزود: حفظ حرمت ایام سوگواری دخت پیمبر، همسر ولایت و مادر امامت بر همگان ضروری است.

کد خبر 2517316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha