۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۳۹

حجت الاسلام یعقوبی:

پیوند ارزش ها با ورزش، قهرمانان ورزشی را الگو می کند

پیوند ارزش ها با ورزش، قهرمانان ورزشی را الگو می کند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: وقتی ارزش ها با ورزش پیوند زده شوند در آن صورت قهرمان های ورزشی به الگوهایی مناسب برای جامعه بدل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی شنبه شب در همايش تجليل از پيشکسوتان و قهرمان ورزشي خراسان شمالی، اظهار کرد: قهرمانان ورزشی سفيران ايران و نظام اسلامی در کشورهای دیگر بوده و می بایست هرجا که مي روند و مسابقه مي دهند تعصب ايراني و اسلامي خود را نشان دهند.

وی با بیان این که وقتی ارزش ها با ورزش پیوند زده شوند در آن صورت قهرمان های ورزشی به الگوهایی مناسب برای جامعه بدل می شوند، افزود: بانوان ورزشکار ما نیز در صحنه های بین المللی با رعایت حجاب خود خوش درخشیده و در این زمینه خود را به عنوان الگو مطرح کردند.

حجت الاسلام يعقوبي برگزاری همایش تجلیل از ورزشکاران را امری پسندیده دانست و گفت: هدف از برگزاری این مراسم ها این است که همه بدانند مردم از قهرمان های ورزشی خود به عنوان الگوی جوانان تقدیر می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که ورزشکاران سعی کنند استفاده از عبارت یا علی(ع) را به جای کلماتی نظیر مرسی فرهنگ سازی کنند، اضافه کرد: دو نوع قهرمان وجود دارد؛ اصلي و بدلي که قهرمانان اصلي، قهرمان هاي ورزشي ايران اسلامي و بدلي ها قهرمانان فيلم هاي هاليوودي محسوب می شوند و می بایست قهرمان های اصلی در جامعه و در بین جوانان و نوجوانان معرفی شوند.

استاندار خراسان شمالي نيز در اين مراسم با اشاره به این که اهتزاز پرچم ايران توسط ورزش کاران ارزشمند است، افزود: شما ورزشکاران مي توانيد اين فرصت ها را بيشتر فراهم کرده و حضور گسترده تري در همه ميادين بين المللي داشته باشيد.

سيد علي اکبر پرويزي با تأکید بر این که در مورد فرهنگ و اخلاق پهلواني باید ورزشکاران مراقبت کنند، اضافه کرد: قهرمانان ورزشی باید سعی کنند صفات نيک را در جامعه گسترش دهند تا بسياري از مشکلات ما حل شود.

وي با اشاره به این که جايي که دروغ و غيبت و افترا نيست بسياري از مشکلات حل مي شود، اظهار داشت: این موضوع را بايد تمام اداره ها در نظر بگيرند چرا که اين موارد از صفات پهلوانان به شمار می رود و مشکل گشا است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی افزود: اگر از پهلوانان جامعه درس گرفته شود جامعه به جایگاه متعالی خود رسیده و بسیاری از مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

پرویزی همچنین با عذرخواهی از ورزشکاران و قهرمانان به دلیل کمبود بودجه اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی و عدم توانایی در تجلیل شایسته آنها، گفت: امیدواریم در سال آینده با بهبود وضعیت اقتصادی بتوانیم در حد بضاعت خود از شایستگان ورزشی قدردانی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين مراسم از بيش از ۲۰۰ پيشکسوت، مربي، داور و ورزشکار خراسان شمالی که در رده های ملی، بین المللی و جهانی مقام کسب کرده بودند، تجليل شد.

کد خبر 2518311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha