۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

معاون حجتی خبر داد:

صادرات ۲۵ هزار تن کالای اساسی به عراق تا پایان سال

صادرات ۲۵ هزار تن کالای اساسی به عراق تا پایان سال

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ طبق توافقات صورت گرفته، تا پایان سال جاری ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی مازاد بر نیاز داخل مانند روغن و شکر تصفیه شده به عراق صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی قنبری با اشاره به جریان سفر هیات مذاکره‌کننده عراقی به ریاست ولید الموسوی، قائم مقام وزیر بازرگانی عراق به تهران و برگزاری نشست‌های مشترک در شرکت بازرگانی دولتی ایران، اظهار داشت: توافقنامه صادرات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی مازاد بر نیاز داخل به این کشور نهایی شده است.

وی تصریح کرد: کالاهای صادراتی شامل ۸۰۰۰ تن روغن تصفیه شده آفتابگردان و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید تصفیه شده است که مقرر شد تا روغن صادراتی در مرز مهران و شکر سفید در مرز شلمچه به این کشور تحویل شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، دیگر کالاهای اساسی مورد درخواست هیات عراقی در جریان مذاکرات اخیر را علاوه بر شکر و روغن، گندم، آب و برنج ذکر کرد و گفت: توافق اولیه برای صادرات مجدد ۶۰ هزار تن از هر یک از اقلام پنج گانه روغن، شکر، گندم، آرد و برنج صورت گرفته است که صدور این کالاها در سال آینده (۹۴) نهایی می‌شود.

قنبری با اشاره به ابراز تمایل شدید مقامات عراقی برای خرید و واردات کالاهای اساسی از ایران، افزود: صادرات مجدد انواع کالاهای اساسی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق، با هدف ایجاد ارزش افزوده ناشی از فرآوری کالا، ایجاد اشتغال در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی کارخانجات تولیدی و حضور در بازارهای جهانی انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 2518701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha