۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸

فیلم / نمایشگاه ملی صنایع دستی نوروزی در مازندران

فیلم / نمایشگاه ملی صنایع دستی نوروزی در مازندران

ساری - 13 نمایشگاه ملی و استانی صنایع دستی در مازندران میزبان نوروزگردان و مسافران بهاری استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام نوروز ۱۳ نمایشگاه صنایع دستی در استان مازندران دایر شد که پنج نمایشگاه ملی و بقیه استانی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت این نمایشگاهها در ۱۱ شهرستان استان از جمله ساری، نوشهر، رامسرف چالوس و غیره دایر است.

علی ماهفروزی یکی از عوامل تاثیرگذار در حضور هنرمندان و بازدیدکنندگان را مکان مناسب نمایشگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه هنرمندان در تکنیک فردی مهارت ندارند بهمین منظور نمی توانند هنر خود را در معماری داخلی منزل و مبلمان شهری و اداری استفاده کنند که باید آموزش های لازم را بگذرانند.

وی با اشاره به رواج صنایع دستی خارجی در بازار، اظهار داشت: کالاهای خارجی قالبی و دارای مواد رنگی، شیمیایی و نگهدارنده که از مرغوبیت کافی برخوردار نیستند و استفاده برخی از آنها در منزل از لحاظ بهداشتی ممنوع است.   

وی از برگزاری نمایشگاه ملی در شهریور سال جاری خبر داد و با اشاره به برگزاری ۵ نمایشگاه ملی در ایام نوروز در استان، گفت: نمایشگاه ملی در شهرهای ساری، نوشهر، رامسر، چالوس و تنکابن با حضور هنرمندان از سراسر کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 2523352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha