۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

باید صنایع دستی ایرانی را وارد زندگی روزمره کرد

باید صنایع دستی ایرانی را وارد زندگی روزمره کرد

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: صنایع دستی این ظرفیت را دارد که علاوه بر استفاده های هنری و نقش هویتی و ملی در زندگی روزمره ما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره بر اهمیت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در پیشبرد اهداف این حوزه و رونق آن گفت: صنایع دستی به عبارتی ظرفیتی بسیار بالاو قابل توجه را داراست ومی تواند در زندگی روزمره ما بسیار مورد استفاده قرارگیرد و علاوه بر استفاده های هنری و نقش هویتی و ملی که این صناعات می توانند برای ما داشته باشند در زندگی روزمره هم می توانند بسیارکاربرد داشته باشد.

وی ادامه داد: باید نوعی فرهنگ سازی صورت گیرد تا بتوانیم تا جایی که امکان آن وجود دارد نیازهای روزمره خود و زندگیمان را از محصولات با کیفیت و متنوع صنایع دستی برطرف کنیم. به این دلیل که همه این محصولات تولید داخل هستند، مصرف ارزی ندارد اما ارز آور بوده و علاوه بر این موارد بسیار هم قابل استفاده است.

وی همچنین یادآور شد: باید راهکارهایی اندیشید تا حتی در محل کار و ادارات علاوه بر منازل از محصولات صنایع دستی داخلی در وجوه مختلف محیط کار و زندگی استفاده کنیم. تا به این شکل زمینه ترویج و توسعه صنایع دستی داخلی که بسیار با زحمت و علاقه تولید می شوند را در کشور فراهم سازیم.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: صنایع دستی از مفاخر کشور است و حفظ و حراست از آن بسیار مهم است. در این راستا برگزاری انواع نمایشگاه ها مانند بازارچه ها، نمایشگاه های داخل ارگانها و از همه مهمتر نمایشگاه سالانه صنایع دستی که به شکلی منسجم تر و کامل تر برگزار می شود بسیار در توسعه، ایجاد شناخت در مورد صنایع دستی دارای اهمیت است.

کد خبر 3669196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha