۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۱۲

بازدید ۱۰ هزار نفر از بازارچه های صنایع دستی آذربایجان غربی

بازدید ۱۰ هزار نفر از بازارچه های صنایع دستی آذربایجان غربی

ارومیه - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فر هنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از بازارچه ها و غرفه های صنایع دستی مستقر در موزه های استان بازدید کردند.

افسانه رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از بازارچه فروش خانه صنایع دستی در ارومیه اظهارداشت: بازارچه فروش نوروزی در خانه صنایع دستی ارومیه از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ادامه می یابد.

وی با اعلام اینکه بازارچه های عرضه صنایع دستی آذربایجان غربی که از اول فروردین ماه در شهرهای مختلف استان دایر است عنوان کرد: این بازارچه ها و غرفه های موجود  در جوار برخی موزه ها و محوطه های تاریخی آذربایجان غربی برای معرفی و فروش هر چه بیشتر صنایع دستی استان و آشنایی مسافرین نوروزی با انواع هنر های سنتی این استان برپا شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فر هنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین با استقبال چشمگیر شهروندان و مهمانان نوروزی از این بازارچه ها اشاره و اعلام کرد: در این بازارچه، صنایع چوبی شامل منبت، ریزه کاری، پیکره، چرم و معرق و نیز شیشه حرارتی و گلیم به فروش می رسد.

رنجبر گفت: خانه صنایع دستی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع دستی، ایجاد محل های دایمی کار و فروش آن برای بازدیدکنندگان و علاقه مندان و نیز کاهش هزینه های تولید برای حمایت از صنعتگران راه اندازی می شود.

وی ساعات بازدید از این بازارچه را صبح تا شب برشمرد و گفت: ارومیه، خوی، ماکو، میاندوآب، تکاب، سلماس، نقده و مهاباد از شهرهایی است این بازارچه های در آن ها برپا شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه در این راستا كارگاه دائمی صنایع دستی ۹ پله به صورت شبانه روزی دایر است گفت: بازدید از این کارگاه صنایع دستی برای عموم آزاد بوده و با توجه به اینکه اتوبوس های گردشگری نیز به این مکان تاریخی مراجعه می کنند، تعداد بازدیدکنندگان از آن افزایش یافته است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اجرای طرح کارگاه گردی در آینده در سراسر کشور گفت: در این باره سه کارگاه نه پله، کارگاه جواد درویش زاده از اساتید منبت کاری و کارگاه استاد اکبری در زمینه سازسازی برای کارگاه گردی و بازدید به تهران معرفی شده است.

کد خبر 2525161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha