۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳

در صورت موافقت معاونت ترافیک تهران:

«ویلا» به پیاده‌راه صنایع دستی تبدیل می‌شود

«ویلا» به پیاده‌راه صنایع دستی تبدیل می‌شود

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران گفت: اگر معاونت ترافیک تهران، مسیر جایگزینی برای خیابان نجات اللهی ویلا درنظر بگیرد، این خیابان در آینده‌ نزدیک به پیاده‌راه صنایع دستی تبدیل می‌شود.

رجبعلی خسروآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر از تبدیل خیابان شهید استاد نجات‌اللهی (ویلا) به پیاده‌راه صنایع دستی خبر داد و افزود: یک خیابان برای آن‌که به بورس تبدیل شود به دو ویژگی نیاز دارد؛ یک جامع باشد و دیگر مانع. خیابان ویلا از جامعیتی برخوردار است به این معنی که انواع صنایع دستی را در آن می‌‌‌توان یافت اما هنوز، آنچنان که باید و شاید، مانع نیست.

او در پاسخ به اینکه «مانع» بودن به چه معناست گفت: مانع بودن یعنی این‌که برای کسی به صرفه نباشد که غیر از صنایع دستی، چیز دیگری در خیابان ویلا بفروشد مثل سه‌راه امین حضور که فقط به لوازم خانگی اختصاص دارد.

خسروآبادی از نامه‌نگاری و تشکیل جلسه با شورای شهر و معاونت ترافیک خبر داد و گفت: ما با معاونت ترافیک تهران صحبت کرده‌ایم تا خیابان و مسیر جایگزینی را تعریف کنند. چراکه در تهران بهترين محل برای تبديل به بازارچه صنايع‌دستی، خيابان ويلاست و ما نبايد دنبال احداث فضاهای تازه و غيرواقعی باشيم، در حالی‌كه خيابان‌هايی مثل خيابان ويلا آماده تبديل شدن به بازارچه است.

به گفته او یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، معرفی ارزش افزوده صنایع دستی و فراهم آوردن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر است. گرچه ما هنوز نتوانسته‌ایم طوری برنامه‌ریزی کنیم که سازمان‌های مختلف از صنایع دستی، جهت توانمندی اقتصاد ملی بهره ببرند.

کد خبر 2782912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha