۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۱۴

همایش«همای هنر» برگزار می‌شود/ تجلیل از 10 هنرمند صنایع دستی

همایش«همای هنر» برگزار می‌شود/ تجلیل از 10 هنرمند صنایع دستی

اداره کل توسعه، ترویج و آموزش معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی به منظور گرامیداشت هنرمندان این حوزه، دومین همایش «همای هنر» را برگزار و از 10 هنرمند تجلیل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالمجید شریف‌زاده مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به برگزاری دومین همایش همای هنر، گفت: برپایی این همایش یکی از برنامه های دفتر توسعه ترویج است که به منظور پاسداشت و تجلیل از هنرمندانی برگزار می شود سال های زیادی از حیات خود را صرف اعتلای هنر و فرهنگ جامعه ما کرده اند. در همای هنر قصد داریم با معرفی جایگاهی والای آنها بستری برای تعامل موثر بین نسل جوان و پیشکسوت هنر فراهم آوریم.

وی همچنین افزود: هدف از این برنامه ایجاد فضایی مناسب است تا به کمک آن هنرمندان پیشکسوت را به دیگر هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی پیوند دهیم و فضای به وجود آوریم تا هنر و تجربیات آنها مورد استفاده جوانان قرار گیرد و تبدیل به الگوی حرکتی آنها شود.

مدیر کل توسعه و ترویج  سازمان میراث فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: در دوره نخست این برنامه از 10 نفر از هنرمندان پیشکسوت تجلیل کردیم و امسال هم 10 تن دیگر از هنرمندان استان های مختلف کشور در این برنامه ملی قدردانی به عمل می آید.

شریف زاده در خصوص ضرورت برگزاری همایش همای هنر 2 نیز تاکید کرد: مهمترین وجه برگزاری این برنامه ارتباط موثر با پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی است که فراموش شده و گوشه نشین هستند. این شرایط لطمه بزرگی بر هنرهای سنتی ایران می زند.

این پژوهشگر هنرهای سنتی در پایان بیان کرد: از جمله برنامه های تعریف شده در یونسکو، حفاظت از گنجینه های زنده بشری است. پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز گنجینه های  زنده هنر و فرهنگ ما به شمار می روند که کهن ترین شیوه های تولید هنری را در این مرز و بوم را حفاظت و به دوران امروز منتقل کرده اند. این پیشکسوتان در حقیقت حامل و حافظان تمدن ما هستند.

دومین همایش همای هنر ساعت 16 روز دوشنبه 14 اردیبهشت ماه در محل سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی واقع در خیابان آزادی تقاطع یادگار امام برگزار خواهد شد و حضور در این مراسم برای همه علاقمندان آزاد است.

کد خبر 2564830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha