۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱:۰۶

رییس سازمان میراث فرهنگی:

مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی از نیمه دوم سال جاری حل می‌شود

مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی از نیمه دوم سال جاری حل می‌شود

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری از برطرف شدن مشکل بیمه و مستمری هنرمندان صنایع دستی و قالیبافان، در نیمه دوم سال 1394 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان صنایع دستی، بحث بیمه آنها است؛ کمترین امکانی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند در اختیار هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار دهد.

با این حال از شهریور ۹۳ تاکنون هنرمندان و صنعتگرانی که به معاونت صنایع دستی مراجعه کرده‌اند تا از حداقل حقوق خود که همان بیمه است، بهره‌مند شوند، از این خدمات بهره‌مند نشده‌اند. جز این، بیمه تعدادی از هنرمندان عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی به دلیل آنچه «منسوخ شدن هنرشان» عنوان شده، قطع شده است.

مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری در جمع معدودی از خبرنگاران که همزمان با روز جهانی صنایع دستی به سالن خلیج فارس نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران رفته بودند گفت: ما با وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تعامل برقرار کرده‌ایم تا هنرمندانی که موفق به دریافت کارت از معاونت صنایع دستی شده‌اند و فعالیت مستمر در این زمینه دارند بیمه شوند. صنعتگرانی هم که بیمه‌شان، قطع شده از نیمه دوم سال جاری، دوباره بیمه می‌شوند.

معاون رییس جمهور در پاسخ به این‌که وضعیت مستمری هنرمندان صنایع دستی چه می‌شود گفت:با رفع مشکل بیمه، وضعیت مستمری هنرمندان هم اصلاح می‌شود و به سامان می‌رسد. او همچنین به رشد ۴۰ درصدی صادرات صنایع دستی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ اشاره و بیان کرد: گرچه ما با رشد صادرات در زمینه صنایع دستی روبرو بوده‌ایم اما هنوز هم از ظرفیت‌های موجود در این بخش چندان که باید و شاید استفاده نکرده ایم. ما باید زیرساخت‌ها را فراهم آوریم. بازارچه های محلی، استانی و ملی داشته باشیم، تعداد نمایشگاه ها را افزایش دهیم و بخش خصوصی را بیش از گذشته وارد میدان کنیم.

سلطانی‌فر  همچنین بیان کرد: افزایش کیفیت تولید صنایع دستی از جمله مواردی است که امسال به آن می پردازیم. وقتی ما ادعا می‌کنیم که یکی از قدرت های دنیا در تولید صنایع دستی هستیم پس باید به کیفیت این کالاها نیز توجه کنیم. همچنین تقویت بخش بازرگانی و تمرکز بر فروش و صادرات صنایع دستی و راه اندازی فروشگاه های سیار، مجازی، بازارچه های سنتی و حراج صنایع دستی از دیگر مواردی است که در سال جدید به آن توجه می کنیم. از سوی دیگر، هنرمندانی مورد حمایت سازمان قرار می گیرند که کارهایشان آن خلاقه باشد.

کد خبر 2776528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha