۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۶

ماهفروزی:

صنایع دستی هویت فرهنگی کشور است/ افتتاح نمایشگاه ملی رامسر

صنایع دستی هویت فرهنگی کشور است/ افتتاح نمایشگاه ملی رامسر

رامسر - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از صنایع دستی به عنوان هویت فرهنگی کشور یاد کرد.

علی ماهفروزی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی در رامسر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا سال ۸۳ حدود سه درصد تولید نا خالص ملی را صنایع دستی تشکیل داده است و باید مانع کاهش سهم صنایع دستی از تولیدات شد.

وی با بیان اینه صنایع دستی پل ارتباطی بین گذشته و آینده است گفت: با این هدف رامسر  در حوزه صنایع دستی و سوغات بیش از پیش مطرح شده ومیزبان طرح محصولات صنایع دستی سایر استان های کشور است.

ماهفرزی گفت: تولیدات خانگی باید به سمت  نیمه صنعتی و هنرصنعت کارگاهی پیش برود، زیرا این تولیدات نسبت به تولیدات کارگاهی قیمت بالاتری دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف صنایع دستی گفت: مدل تولید خوشه ای در کوتاه ترین زمان موجب افزایش کیفیت وکاهش قیمت محصولات می شود.

معاون صنایع دستی مازندران از حضور هنرمندان مارندرانی در نمایشگاه کشور های خارجی نظیر آلمان خبر داد و گفت: هنرمندان در این نمایشگاه محصولات خود را به فروش رسانده وحتی سفارش تولید نیز گرفته اند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ صنایع دستس تولیدی را صادر می کنیم به نمایشگاه ملی صنایع دستی در رامسر اشاره و اضافه کرد: در این نمایشگاه ملی ۷۰ غرفه دایر شده که ۱۵ غرفه سوغات محلی و صنایع دستی مختص مازندران است.

همچنین نمایشگاه گردشگری وسبک زندگی در سه راه آبگرم شهرستان رامسر با حضور دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی استان ومعاون عمرانی استاندار مازندران افتتاح شد.

کد خبر 2524029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha