۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۳۹

آیت‌الله صفایی بوشهری:

استان بوشهر از نظر زیرساخت‌های دانشگاهی محروم است

استان بوشهر از نظر زیرساخت‌های دانشگاهی محروم است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر از نظر زیرساخت‌های دانشگاهی محروم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه آزاد بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه علمی در کشور صورت گرفته است و دانشگاه آزاد نیز نقش مهمی در این راستا دارد.

وی تبدیل علم و دانش به محصول را یک گام بسیار مهم در عرصه علمی دانست و با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در این زمینه، افزود: برای اینکه یک کشور در عرصه‌های مختلف نظامی و اقتصادی و ... بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد باید در زمینه علمی پیشرفت کند.

امام جمعه بوشهر بر لزوم توجه ویژه به دانشگاه‌ها تاکیذ کرد و بیان داشت: استان بوشهر همواره دارای جایگاه ویژه‌ای در بخش علمی بوده است و هم اکنون استان  دارای ۹۵ درصد باسواد است که با باسواد شدن چند درصد دیگر، بوشهر اولین استان باسواد کامل در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: استان بوشهر دارای توانمندی بالایی در عرصه علمی است ولی متاسفانه از نظر زیرساخت‌های دانشگاهی از استان‌های محروم کشور است و باید تلاش شود که دانشکده های نفت و گاز و هسته‌ای و کشاورزی و ... تا مقطع دکتری در استان ایجاد و توسعه یابد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم هدف‌گذاری پروژه‌ها به ویژه در عرصه دانشگاهی در استان بوشهر، افزود: سند چشم‌انداز دانشگاه آزاد بوشهر باید در افق بلند دیده شود و زیرساخت‌های مناسب و استاندارد در مقاطع تحصیلات تکمیلی ایجاد شود.

دانشگاه آزاد پتانسیل بالایی برای رفع مشکلات جامعه دارد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال ملت و دولت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده‌اند و همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق این شعار تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام علی آل بویه اضافه کرد: دانشگاه آزاد بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و تلاش داریم با همدلی و همفکری بیشتر در راستای توسعه این دانشگاه گام‌های محکمی برداریم.

وی با تاکید به لزوم تلاش همه مسئولان و مردم برای تحقق شعار امسال، ادامه داد: دانشگاه آزاد پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات جامعه داشته باشد.

کد خبر 2527169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha