۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹

گزارش خبری/

حادثه در جاده ایلام - مهران به کمین است/محوری که چهار بانده نشد

حادثه در جاده ایلام - مهران به کمین است/محوری که چهار بانده نشد

ایلام-محور ارتباطی ایلام به مهران یکی از مهمترین مسیرهای استان است که متاسفانه به دلیل وجود نقاط حادثه خیز فراوان تصادفهای زیادی در آن رخ می دهد و تلاشی هم برای بهبود وضعیت موجود صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام در غرب کشور با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک و وجود مرز مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور یکی از استانهای پر تردد در کشور محسوب می شود و همین امر بحث استاندارد را در جاده های استان را دو چندان کرده است.

این استان بدون شک در بحث زیرساختهای ارتباطی از جمله راهسازی دارای مشکلات و کمبودهای بیشماری است چراکه این استان به دلیل کوهستانی بودن و هزینه های بالای راهسازی از وجود بزرگراه و آزادراه محروم است.

امروز جاده به عنوان عامل تاثیر گذار در تصادفات استان ایلام شناخته می شود و این مهم توجه مسئولان کشوری و استانی را در بحث استانداردهای راهسازی بیشتر کرده است.

یکی از مهمترین محورهای ارتباطی استان، محور ایلام به مهران است چراکه روزانه شاهد حجم زیادی از تردد اعم از تردد زائر و مسافر و صادرات کالا است که این جاده به عنوان پر حادثه ترین محور ارتباطی استان ایلام نیز شناخته می شود.

طی سالهای گذشته متاسفانه حوادث تلخ و ناگواری در این محور رخ داده است و حتی در ایام اربعین سال گذشته این محور جوابگوی حجم زیاد ترددها نبود که این مسئله نیازمند توجه همه جانبه است.

محور ارتباطی ایلام به مهران دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است که به دلیل ناشناخته بودن مسیر برای رانندگان متاسفانه تصادفات زیادی در این محور رخ می دهد.

محور ایلام به مهران پر حادثه ترین جاده استان است

محمد سلیمانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین محورهای ارتباطی استان ایلام، جاده ایلام به مهران است که بیشترین حوادث رانندگی در این مسیر رخ می دهد.

وی بیان داشت: از جمله مهمترین مباحث مطرح شده برای این مسیر ارتباطی این بوده که قسمتهایی از مسیر متاسفانه از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

تصادف

این مسئول عنوان کرد: محور ایلام به مهران در واقع مهمترین محور ارتباطی در سطح استان است که نیازمند توجه است چراکه حجم زیادی از تردد به خصوص در ایام مذهبی سال در این مسیر صورت می گیرد.

نقاط حادثه خیز زیادی در مسیر ایلام به مهران وجود دارد

سرهنگ نورالله خادم رئیس پلیس راه استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام بحث جاده های استاندارد است که این مهم واقعا برای کم شدن تصادفات بسیار ضروری است.

وی بیان داشت: استان ایلام در بحث جاده و زیرساختهای ارتباطی با توجه به کوهستانی بودن نیازمند توجه جدی مسئولان است.

این مسئول عنوان کرد: در مسیر ایلام به مهران نقاط حادثه خیز فراوانی وجود دارد که متاسفانه هر روز شاهد تصادفات تلخی در این محور ارتباطی هستیم که یکی از علتهای مهم آن غیر استاندارد بودن قسمتهایی از مسیر و نقاط حادثه خیز است.

راه-سازی-1.jpg

وی بیان داشت: در بحث راهسازی استان ایلام نیازمند آزادراه و بزرگراه و حذف نفاط حادثه خیز به خصوص در محور ایلام به مهران است.

اجرای چهار بانده کردن، بهسازی و حذف نقاط حادثه خیز در محور ایلام به مهران

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویتهای استان ایلام به طور قطع ایجاد زیرساختهای لازم در استان ایلام به خصوص حمل و نقل است.

وی تصریح کرد: جاده مهران با توجه به اینکه یکی از راه های پرتردد استان است که ارتباط مرز مهران را با دیگر مناطق کشور برقرار می کند، بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز آن در دستور کار قرار داد.

استاندار ایلام عنوان کرد:بهسازی کامل محور ایلام - مهران یکی از مهمترین اقدامات استان در سال جاری است که بخشهایی از کار انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی بیان داشت: محور ایلام به مهران یکی از مهمترین محورهای ارتباطی در سطح استان است که هم اکنون قسمتهایی از این محور بهسازی شده و تعدادی از نقاط حادثه خیز نیز حذف شده است.

مروارید افزود: برای سهولت در تردد از مسیر کرمانشاه تا پایانه مرزی مهران لازم است که این محور ارتباطی چهاربانده شود که تا کنون ۳۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: بهسازی و نهایتا چهار بانده کردن جاده ایلام – مهران جز اولویت های اولی است که باید به صورت ویژه ای پیگیری شود چراکه این محور قطعه ای از بزرگراه کرمانشاه - ایلام به خوزستان است که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه در دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار ایلام بیان داشت: پروژه باند جدید محور ایلام - مهران (واریانت کنجانچم) به طول پنج کیلومتر در کیلومتر ۵۵ تا ۶۰ محور ایلام- مهران نیز در حال اجرایی شدن است.

کد خبر 2527306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha