۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۲۴

در تعطیلات نوروزی امسال/

میزان بازدید از شهر تاریخی بلقیس اسفراین ۵۰ درصد بیشتر شد

میزان بازدید از شهر تاریخی بلقیس اسفراین ۵۰ درصد بیشتر شد

بجنورد- مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگری خراسان شمالی از افزايش ۵۰ درصدی شمار بازديدكنندگان از شهر تاريخی بلقيس در ايام تعطيلات نوروز امسال به نسبت مدت مشابه پارسال خبر داد.

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خراسان شمالی از آثار تاریخی و تفریحی فراوانی برخوردار است كه هر ساله به ویژه در ایام تعطیلات گردشگران و مسافران زیادی را به خود حذب می كنند.

وی گفت: شهر تاریخی بلقیس در شهرستان اسفراین از جمله آثار تاریخی پر بازدید این استان به شمار می شود كه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج استان و كشور است.

سویدانلویی به آمار بازدید كننده گردشگر خارجی از شهر تاریخی بلقیس در ایام تعطیلات نوروز امسال اشاره كرد و افزود: در این مدت شش گردشگر خارجی به صورت ثبت شده از این اثر تاریخی بازدید كردند در حالی که شمار واقعی گردشگران خارجی این اثر بیشتر از این تعداد بود.

به گفته این مسئول در ایام نوروز امسال بیش از ۱۷ هزار گردشگر از شهر تاریخی بلقیس بازدید كردند که این میزان بازدید به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش بازدید كنندگان از شهر تاریخی بلقیس گفت: دستگاه های اجرایی و مرتبط در استان برای معرفی این اثر مشاركت خوبی داشتند.

سویدانلویی شهرداری اسفراین، اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسكن و ... را از جمله دستگاه هایی عنوان كرد كه همكاری و مشاركت خوبی در زمینه افزایش جذب گردشگر در شهر تاریخی بلقیس داشتند.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: اثر تاریخی شهر بلقیس مجموعه ای از آثار شامل بقای ارگ، خندق پیرامون آن، منارتپه، مسجد جامع، گورستان و سیع در نزدیك دروازه شرقی، آب انبار، كاروانسرا، یخدان ها، كوره سفالگر و شارستان شامل برج و بارو است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر تاریخی بلیقس در سه كیلومتری جنوب غرب شهرستان اسفراین قرار گرفته و از زمان سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و این شهرستان و معرفی ویژگی این اثر تاریخی از سوی ایشان، شهرت بیشتری یافته و هرساله به شمار بازدیدكنندگان آن افزوده می شود.

کد خبر 2528095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha