۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹

ورزشکاران و مستندسازان «مستند البرزیست» را می‌سازند

ورزشکاران و مستندسازان «مستند البرزیست» را می‌سازند

یک مستندساز از ساخت برنامه‌ای متفاوت به نام «مستند البرزیست» خبر داد که قرار است طی چندین قسمت با همکاری شبکه مستند ساخته شود.

وحید سلیمانی مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره «مستند البرزیست» توضیح داد: در این پروژه یک تیم حرفه‌ای از ورزشکاران رشته‌های مهیج طبیعت‌محور در کنار مستندسازان خبره طبیعت قرار می‌گیرند. این گروه قرار است گامی موثر در بازشناسی طبیعت سرزمین ایران بردارند.

این مستندساز یادآور شد: ورزشکاران و مستندسازان با حضور در شگفت‌انگیزترین نقاط طبیعت ایران با استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنیک‌های مستندسازی حال حاضر دنیا همچون Helishot Timelapse ،Cablecam و دیگر ابزارهای حرکتی، تعریفی تازه از استاندارد ساخت فیلم‌های مستند طبیعت در ایران ارایه خواهند داد.

البرزیست

سلیمانی ادامه داد: ضمن این کار علاوه بر تولید مستندات هنری فاخر به فرهنگسازی، آموزش عموم مردم و بالا بردن ارزش منابع طبیعی و لزوم حفاظت آن در اذهان مردم می‌پردازیم. ساخت چنین مستنداتی با درجه کیفی بالا اهداف متعددی دارد که می‌توان به در معرض خطر بودن برخی از زیبایی‌های منحصر به فرد طبیعت ایران مانند دریاچه ارومیه، تالاب انزلی و ...، وجود تنوع بسیار گسترده زیست محیطی در ایران به عنوان یکی از ۱۰ نقطه ویژه طبیعی کره زمین و ضبط و ثبت برداشت‌های هنرمندانه از گونه‌های در حال انقراض حیات وحش چون خرس، پلنگ، یوز آسیایی، دلفین و... اشاره کرد.

تهیه‌کننده «البرزیست» در پایان اعلام کرد: همچنین نشان دادن چهره‌ای متفاوت از طبیعت و فرهنگ ایران در سطوح بین المللی، پرداحتن به گونه‌های گیاهی، مراتع و جنگل‌های در معرض خطر مانند جنگل‌های بلوط کوهستان زاگرس و بالا بردن سطح انتظار در مخاطبان فیلم‌های مستند داخلی با ارایه مجموعه‌ای بی نقص از لحاظ پژوهشی و هنری مدنظر ما قرار دارد.

کد خبر 2529356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha