۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۳۲

حجت الاسلام یعقوبی:

بیانیه لوزان لرزان و غیرالزام آور است

بیانیه لوزان لرزان و غیرالزام آور است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: مطابق فرموده مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و بیانیه لوزان نیز لرزان و غیرالزام آور است به همین دلیل نباید خوشحال و یا ناراحت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) دختر، همسر و مادری نمونه بود و تمامی مراحل زندگی وی می تواند الگوی مناسبی برای دختران و بانوان جامعه اسلامی باشد.

وی با اشاره به فعالیت های سیاسی و اجتماعی دخت نبی مکرم اسلام(ص)، افزود: در حوزه سیاست و دفاع از ولایت نیز فعالیت های حضرت زهرا(س) ستودنی و نمونه بود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در رابطه با بیانیه لوزان و تهاجم نظامی عربستان به یمن، اضافه کرد: مطابق فرموده رهبری هنوز در زمینه مذاکرات هسته ای توافق مهمی انجام نشده و آن چه که در لوزان سوییس به عنوان بیانیه قرائت شد نیز لرزان و غیرالزام آور است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر این که ما همچنان از مذاکره کنندگان هسته ای خود حمایت کرده و به آنها اعتماد کامل داریم، افزود: مذاکره کنندگان هسته ای ایران در ادامه این راه می بایست همانند گذشته از عزت و اقتدار ایران اسلامی دفاع کرده و عزت ایران را فدای رسیدن به توافق نکنند.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در هر زمانی از مذاکرات که متوجه شدند غربی ها در حال معامله عزت ایران هستند می بایست مذاکرات را متوقف کرده و به آن پایان بدهند چرا که توقف مذاکرات به خاطر عزت اسلام و مسلمانان پیروزی است.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین خواستار تعامل مناسب با منتقدان روند و جزئیات مذاکرات هسته ای شد و گفت: نباید هر منتقد هسته ای را به همراه و همگام با اسراییل قلمداد کنیم چرا که بحث و انتقاد در موضوع هسته ای می توان تیم مذاکره کننده هسته ای را برای دست یابی به توافقی مناسب یاری کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین در مورد موضع مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم نظامی عربستان به یمن نیز اظهار کرد: این اقدام عربستان همانند حمله اسراییل به نوار غزه است و همچنان که اسراییل در نوار غزه به موفقیتی دست نیافت عربستان نیز نمی تواند ملت بزرگ یمن را از پای دربیاورد.

وی اضافه کرد: بسیجیان مسلح یمن اجازه نمی دهند نیروهای عربستانی سرنوشت آنها و کشورشان را بر عهده گیرند چرا که ملت یمن برای آزادی و به دست گرفتن سرنوشت خود به پا خواسته اند و با تهاجم نظامی نمی توان آنها را به سکوت واداشت.

کد خبر 2530164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha