۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸

علی نیا:

اعتبارات اعطایی به دهیاری های خراسان شمالی ۵.۵ برابر شده است

اعتبارات اعطایی به دهیاری های خراسان شمالی ۵.۵ برابر شده است

بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون میزان اعتبارات اعطایی به دهیاری ها، ۵.۵ برابر کل اعتبارات اعطایی در طی دولت های نهم و دهم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن علی نیا ظهر یكشنبه در گردهمایی دهیاران زن خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی كشور و از زمان فعالیت دولت یازدهم، میزان اعتباراتی كه به دهیاری ها پرداخت شده ۵.۵ برابر کل میزان اعتبارات از سال های ۸۴ تا ۹۲ بوده است.

وی افزود: ضرورت دارد تا دهیاران در هزینه كرد پروژه های روستایی توجه و دقت لازم داشته باشند.

همایش دهیاران زن در خراسان شمالی

این مسئول با اشاره به اینكه اعتبارات دهیاری ها می بایست در بحث بازگشایی، آسفالت معابر، طرح های هادی و ... هزینه شود اظهار داشت: به همین منظور سند توسعه روستایی در خراسان شمالی تدوین می شود كه دهیاران در تهیه این سند نقش مهمی دارند.

علی نیا تصریح كرد: دهیاران تمام اطلاعات لازم و مورد نیاز از سطح روستا را به منظور تهیه سند توسعه روستایی به مشاوران این طرح ارائه دهند.

وی اظهار داشت: دهیاری ها با توجه به وظایفی كه دارند در راستای بهبود رفاه، آسایش و ارتقاء سطح سلامت، عمرانی و ... روستا تلاش كنند تا مردم شاهد آثار خدمات آنان باشند.

همایش دهیاران زن در خراسان شمالی

علی نیا دهیاران را به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت دانست و گفت: دهیاران فعالیت های خود را در راستای شعار سال انجام دهند چرا كه آنان ارتباط بهتر و صمیمی تری با مردم دارند و در جریان مشكلات و مسائل مردم قرار می گیرند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: هم اكنون ۱۱ درصد دهیاران استان را زنان تشكیل می دهند و این دهیاران نیز در انجام ۹۰ درصد اقدامات روستاها مشاركت دارند.

کد خبر 2532659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha