۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰

سرپرست دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی:

موازی کاری دستگاه های اجرایی مهمترین مشکل دهیاری‌ها است

موازی کاری دستگاه های اجرایی مهمترین مشکل دهیاری‌ها است

بجنورد- مدیرکل دفتر امور روستایی و مناطق محروم استانداری خراسان شمالی گفت: بیشترین مشکل دهیاری ها در سطح استان موازی کاری دستگاه های اجرایی است.

عبدالله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات موجود در حوزه دهیاری‌های خراسان شمالی افزود: فرایند جذب، استخدام، بیمه، بلاتکلیفی استقرار دهیاران با تصمیمات شوراها، عدم وجود حریم امن در اقدامات دهیاران، موازی کاری دستگاه های اجرایی و ... از مهمترین مشکلات حوزه دهیاری‌ها این استان است.

وی گفت: متاسفانه مدیریت روستایی در کشور مدیریت پایداری نیست و ردپای جزیره ای نیز در روستاها بسیار مشاهده می شود.

قدرتی تصریح کرد: با استقرار دهیاری‌ها که مرجع تمامی دستگاه های اجرایی در روستاها هستند، باید دستگاه ها، اجرای سیاست های خود را با دهیاری ها تطبیق دهند که متاسفانه به این موضوع توجهی چندانی نمی شود.

وی دهیاری ها را فراگیرترین نهاد در کشور عنوان کرد و گفت: دهیاران عامل ارتباط سیاست دولت با مردم در روستاها هستند.

قدرتی با بیان اینکه دولت یازدهم به بحث روستاها توجه ویژه ای دارد، اظهار کرد: به گفته ریاست جمهوری توسعه روستا سبب توسعه شهر می شود و بیشتر مشکلات شهرها نیز ناشی از مشکلات مانده در روستاها است.

اختصاص ۵۶ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری ها طی دو سال گذشته

وی از تزریق ۵۶ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری ها استان طی دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: دهیاران باید از اعتبارات تخصیص داده شده بیشترین استفاده را داشته باشند و این اعتبارات را در راستای رفع مشکلات و توسعه روستاها هزینه کنند.

قدرتی همچنین در خصوص لایحه قانون جامع حمایت از دهیاران توضیخاتی داد و افزود: در حال حاضر این قانون به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نرسیده؛ اما با تصویب آن بسیاری از مشکلات موجود در دهیاری‌ها رفع می شود.

وی تصریح کرد: در قانون جامع حمایت از دهیاران برنامه های خوبی برای جذب، استخدام، بیمه، جایگاه حقوقی دهیاران به عنوان یک دستگاه اجرایی در روستاها و ... تعریف شده است.

تاکید بر آموزش دهیاران و شوراها

قدرتی با بیان اینکه دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی برنامه های خوبی را برای توسعه و رفع نواقص در دهیاری ها پیش بینی کرده است، گفت: آگاهی بخشی به شوراها و دهیاران در خصوص مسائل مختلف و آموزش به آنها از برنامه های مورد تاکید دفتر امور روستایی و شوراهاست.

وی افزود: تنها با تخصیص اعتبارات، روستاها آباد نمی شوند بلکه باید تلاش کنند تا بیشترین بهره وری را از کمترین امکانات موجود برای آبادی روستاها داشته باشند.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج آموزش به شوراها و دهیاران اظهار کرد: رسانه های گروهی، خبرگزاری ها، نشریات و ... در انتقال آموزش و مطالب درست به دهیاران و شوراها در راستای توسعه روستا نقش موثری ایفا می کنند.

قدرتی تاکید کرد: باید از هرنوع ابزاری برای انتقال آموزش به شوراها و دهیاران استفاده کرد.

کد خبر 2950266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha