۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲

همراه با خوانش و نقد چند داستان/

بلقیس سلیمانی از داستان‌نویسی مینی‌مال می‌گوید

بلقیس سلیمانی از داستان‌نویسی مینی‌مال می‌گوید

اولین نشست خانه مینی مال نیاوران در سال ۹۴ با حضور بلقیس سلیمانی داستان نویس و منتقد ادبی در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بلقیس سلیمانی بنا دارد در این جلسه در ارتباط با مینی مال و ساختار و کلیات آن سخنانی ایراد کند و بعد از آن نقدهایی بر داستان‌های مینی مال شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد.

بلقیس سلیمانی متولد ۱۳۴۲ در کرمان داستان‌نویس و منتقد ادبی و پژوهشگر معاصر ایرانی است. وی که در رشته کارشناسی ارشد فلسفه تحصیل کرده‌ تاکنون بیش از هشتاد مقاله در مطبوعات نوشته‌است و برخی از داستان‌های وی به زبان های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده‌است.

سلیمانی داوری جایزه‌های ادبی را نیز بر عهده داشته، از جمله جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی.

کتاب‌های «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد» و «خاله بازی» از آثار اوست که همگی بیش از پنج بارتجدید چاپ شده‌اند و رمان «بازی آخر بانو» برندهٔ جایزه ادبی مهرگان و بهترین رمان بخش ویژهٔ جایزهٔ ادبی اصفهان در سال ۱۳۸۵ شده‌است. در زمینه آثار کوتاه، مجموعه داستان‌های «بازی عروس و داماد» را می‌توان داستان مینی‌مال یا داستان‌های فلَش دانست.

اولین نشست خانه مینی مال نیاوران در سال ۹۴ چهارشنبه بیست ششم فروردین  ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد و شرکت در این جلسه برای عموم علاقمندان آزاد است.

کد خبر 2533000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha