۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹

روزبهان اعلام کرد:

نابودی تدریجی باغات چای/ تشکیل صندوق حمایت از چایکاران

نابودی تدریجی باغات چای/ تشکیل صندوق حمایت از چایکاران

تنکابن - رئیس سازمان چای کشور گفت: سطح چای کشور از ۳۴ هزار هکتار به ۱۸ هزار هکتار تنزل یافته و با نابودی تدریجی باغات چای روبرو هستیم.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدولی روزبهان ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری تنکابن با اشاره به کاهش تولید برگ سبز چای در کشور گفت: میزان تولید چای خشک کشور نیز از ۷۶ هزار تن به ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه خشکسالی به باغات چای کشور آسیب زیادی زده است یادآور شد: در حال حاضر ۱۳ درصد نیازهای داخل را تامین می کنیم در حالیست که قبلا ۶۵ درصد نیازها را تامین می کردیم.

وی با بیان اینکه، تلاشها برای رفع مشکلات صنعت چای به نتیجه ای نرسیده، گفت: سالانه ۶۰۰ میلیون دلار صرف واردات چای به کشور می شود و قاچاق نیز از جمله مشکلاتی است که به صنعت داخلی آسیب زده است.

روزبهان مصرف چای خارجی و فرآوری شده را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: رغبت مصرف کننده نسبت به مصرف چای تغییر کرده است و باید برای رفع این مشکل مکانیزهای جدیدی را در واردات عمل کنیم.

رئیس سازمان چای کشور، تعیین قیمت خرد تضمینی برگ سبز و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و زارعان را از جمله اقدامات حمایتی برشمرد و گفت: برای این منظور شش هزار میلیارد ریال اعتبار جذب کرده ایم.

وی عمر مفید باغات چای کشور را ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: تشکیل صندوق حمایت از چایکاران از دیگر اقدامات است و باید برای جلوگیری از تغییر تدریجی باغات چای برنامه ریزی شود.

کد خبر 2533406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha