۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷

مشاور حجتی به مهر خبر داد:

برداشت ۵۷ هزار تن برگ سبز چای/ کاهش ۳ درصدی تولید

برداشت ۵۷ هزار تن برگ سبز چای/ کاهش ۳ درصدی تولید

رئیس سازمان چای با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۵۷ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده است، گفت: ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است.

محمدولی روزبهان در گفتگو با مهر با بیان اینکه چین دوم برگ سبز چای هنوز به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد، افزود: قاطعانه نمی‌توان اظهارنظر کرد که چند روز تا پایان چین دوم باقی مانده اما حداقل ۳ تا ۴ روز دیگر برداشت برگ سبز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دیروز و امروز بارندگی‌های خوبی در گیلان اتفاق افتاده است، اضافه کرد: چین تابستان دو مرحله است که هم اکنون ما در مرحله اول آن قرار داریم، ضمن اینکه برداشت بعدی ۱۵ مردادماه آغاز می‌شود اما در فاصله میان این دو مرحله همیشه مقدار کمی چای وجود دارد و برداشت کاملا قطع نمی‌شود.

رئیس سازمان چای کشور درباره میزان برگ سبز خریداری شده از ابتدای فصل برداشت تاکنون (چین بهاره و چین تابستانه)، اظهارداشت: تاکنون حدود ۵۷ هزارتن برگ سبز از چای‌کاران خریداری شده است و میزان تولید به طور کلی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

روزبهان درباره مطالبات چای‌کاران نیز اضافه کرد: کل ارزش برگ سبز خریداری شده حدود ۹۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن به کشاورزان پرداخت شده و باقی نیز دردست پیگیری است. ‌

کد خبر 2858687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha