۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶

سلیمی خبر داد:

عشایر استان ایلام قطب اصلی تولید گوشت قرمز در غرب کشور هستند

عشایر استان ایلام قطب اصلی تولید گوشت قرمز در غرب کشور هستند

ایلام-مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر استان ایلام قطب اصلی تولید گوشت قرمز در غرب کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از امور عشایری ایلام، علی سلیمی بیان داشت: عشایر استان ایلام هم اکنون با تولید هفت هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز در سال به عنوان قطب اصلی تولید گوشت قرمز در غرب کشور محسوب می شوند.

مدیر امور عشایر استان ایلام با بیان این مطلب گفت: وجود ظرفیتهای مناسب برای توسعه دامداری و تولید فرآوده های دامی در استان ایلام باعث شده این استان یکی از قطبهای اصلی تولید فرآوده های دامی در کشور باشد.

وی گفت: هم اکنون این استان در تولید گوشت قرمز، تولید شیر، پشم و... قطب مهمی در کشور و غرب کشور محسوب می شود. بدون شک نقش اصلی در تولید فرآورده های دامی را عشایر استان ایلام بر عهده دارند.

سلیمی افزود: تولید گوشت قرمز به عنوان یکی از مهمترین نیازهای کشور ما امروز توسط عشایر استان ایلام به خوبی انجام می شود به طوری که عشایر استان سالانه بالغ بر هفت هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز تولید می کنند و این تولید به تمام نقاط کشور ارسال می شود.

وی  افزود: این طرح با استفاده از منابع ملی برای افزایش تولید و کمک برای تامین نیازهای گوشتی کشور صورت گرفته و به خوبی نیز جواب داده است و باعث منابع درآمدی برای خود عشایر نیز شد که تاثیر مثبتی در رفاه زندگی عشایر داشته است.

مدیر کل امور عشایری استان تصریح کرد: ۶۵ درصد دامهای استان ایلام متعلق به عشایر است و به همین دلیل سرمایه گذاری برای تولید فرآوده های دامی به خصوص گوشت قرمز ضروری و امری اجتناب ناپذیر است.

سلیمی افزود: تولید هفت هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان خود گواه نقش مهم عشایر در تولید گوشت قرمز در کشور است که این میزان تولید بخش مهمی از نیازهای جامعه را تامین می کند.

کد خبر 2535038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha