۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۱

گزارش خبری مهر/

نمایشگاه اجلاسیه شهدای شاهرود افتتاح شد

نمایشگاه اجلاسیه شهدای شاهرود افتتاح شد

شاهرود- کمتر از یک هفته به آغاز اجلاسیه بیش از یک هزار شهید شهرستان شاهرود نمایشگاه های اجلاسیه با حضور بی نظیر اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود شامگاه پنج شنبه با قرائت قرآن و با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه های اجرایی و مردم شهید پرور شهرستان شاهرود در حالی آغاز شد که کمتر از یک هفته به آغاز مراسم اصلی اجلاسیه زمان باقی است.

این نمایشگاه از بخش های مختلف معرفی شهدای مناطق مختلف شهرستان با تلاش بیش از یک ماهه دست اندرکاران اجلاسیه تشکیل شده و به مزار شهدای شهرستان متصل می شود. بعد از گذشتن از مزار شهدا بخش دوم این نمایشگاه که شامل بازسازی برزخ، دوزخ و بهشت است ادامه می یابد.

در ادامه غرفه های آشنایی کودکان و نوجوانان با انقلاب و دفاع مقدس، آشنایی با شهدا و ... این نمایشگاه را به مصلای بزرگ شهرستان شاهرود متصل می کند.

انقلابی ماندن در عصر حاضر بسیار با اهمیت تر از انقلابی بودن است

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اجلاسیه بیش از یک هزار شهید شهرستان شاهرود یک عضو ستاد سیره شهدای قم با اشاره به این که تاریخ نوع جنگ را تغییر داد ولی اصل مهم دنیا امروز انقلابی ماندن است گفت: جنگ دیروز قرارگاه و توپ و تفنگ بود جنگ امروز مرز اعتقادات است.

حجت الاسلام سید علی میر علی اکبری در گردهمایی همر زمان و همسنگران و خانواده های شهدا که بخشی از مراسم افتتاحیه را تشکیل می داد با اشاره به اهمیت اصل انقلابی ماندن در دنیای امروز افزود: انقلابی بودن این روزها خیلی مهم نیست آنچه مهم و تاثیرگذار است این است که انقلابی باقی بمانیم.

وی با بیان این مطلب که در زمان ائمه اطهار (ع) نیز خیلی ها انقلابی بودند مثل زبیر و ابن ملجم و ... ولی هیچ کدام انقلابی نماندند خاطر نشان کرد: امروز فرمانده گردان شدن یعنی فرمانده دل های انسان ها شدن، امروز وظیفه همه ما این است که بر دل ها حکومت کنیم.

فرمانده گردان شدن امروز یعنی باید بر دل ها حکومت کرد

این عضو ستاد سیره شهدای قم با خطاب قرار دادن همرزمان و همسنگران شهدا تصریح کرد: امروز وظیفه شما سنگین است باید هر آن چه که دیده اید بازگو کنید، گفتن ها خاطره ها را زنده نگه داشته و آن ها را ماندگار می کند.

میر علی اکبری با تاکید بر اینکه نباید در به اشتراک گذاشتن آثار شهدا با نسل جوان خصاصت و تنگ نظری به خرج دهیم عنوان کرد: اگر نسل امروز با آن چه در جنگ و انقلاب ما گذشته از نزدیک آشنا نشوند و به این باور نرسند که شهدا هم مانند آن ها انسان هایی زمینی با آمال و آرزوهایی بوده اند هرگز نمی توان در زنده نگه داشتن انقلاب موفق عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ برای ما کارخانه انسان سازی بود نه انسان سوزی اذعان داشت: برای اینکه این کارخانه انسان سازی اثرات خود را تا نسل های بعد به جا بگذارد باید یاد شهدا را زنده نگاه داشت چرا که یاد شهدا انتظار و شهادت طلبی را به همه ما آموزش می دهد.

حضور شهدا در تمام مراحل برگزاری اجلاسیه احساس می شود

خلبان جانباز هشت سال دفاع مقدس هم در این مراسم ضمن بازگو کردن خاطراتش از عملیات های مختلفی که در این دوران در آن ها شرکت داشت گفت: جنگ خانه خیلی ها را گرفت، زندگی و خانواده خیلی ها را از بین برد اما آرمان های ملت ایران همچنان استوار و پابرجا باقی مانده است.

سرهنگ سید داوود فرهادی با یادآوری این که اگر شهدای ما کاری حسینی کردند، رفتند و انقلاب را به دست نسل امروز سپردند، گفت: وظیفه ماست که نقش زینب گونه خود را با هوشیاری و درایت به انجام برسانیم و نگذاریم دشمنان به اهداف شوم خود در این سرزمین مقدس دست یابند.

وی به زنده بودن شهدا و آگاهی آنها به واقعیت های فعلی جامعه اشاره کرد و افزود: در مسیر برگزاری این اجلاسیه شهدا حضور داشتند و خیلی از کارها را خودشان پیش بردند و خیلی از مشکلات را خودشان از میان برداشتند و امیدواریم این حضور برای همه ملموس شود.

تبیین معنا و فرهنگ شهادت، معرفی شهدا و ماندگاری انقلاب از اهداف برگزاری اجلاسیه

مسئول کمیته روابط عمومی اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب که اجلاسیه شهدا یادآور آنانی است که در معامله با خدا به حیات واقعی رسیدند ابراز داشت: شهدا رهروان راه ولایت و بشارت دهنده طریق حق هستند که خوف و حزن درباره آن ها معنا پیدا نمی کند.

علی عامری با ابراز امیدواری از این که برگزاری اجلاسیه بتواند بیش از پیش بتواند در تبیین معنای شهادت و معرفی شهدا و فرهنگ شهادت و ماندگار کردن آن قدم بردارد اظهار داشت: بیش از یک ماه از شروع کار عملیاتی برای برپایی نمایشگاه ها می گذرد و امروز به حول و قوه الهی توانستیم با حضور پر شور مردم نقطه آغازی بی نظیر برای اجلاسیه رقم بزنیم.

وی یکی از مهمترین فعالیت هایی که در این دوره انجام شده را حضور درب منزل ساکنان اطراف محل برگزاری نمایشگاه و مصلی برای عذرخواهی از ایجاد مشکلات صوتی دانست و یادآور شد: برگزاری مانور عملیاتی شب آخر اجلاسیه به دلیل استفاده از سلاح های نظامی و بازسازی عملیات صداهای زیادی ایجاد خواهد کرد به همین دلیل برای عذرخواهی از مردم شهید پرور این کار انجام شده است.

این نمایشگاه از ۲۷ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در گلزار شهدا و مصلای بزرگ پیامبر اعظم (ص) شاهرود برقرار خواهد بود.

کد خبر 2535814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha