۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۲۴

سبزعلی:

تعداد بهره برداران بخش مراتع باید به یک پنجم کاهش یابد

تعداد بهره برداران بخش مراتع باید به یک پنجم کاهش یابد

زنجان- فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه تعداد بهره برداران در بخش مرتع ۹۱۶ هزار خانوار است ابراز کرد:‌ تعداد بهره برداران در بخش مرتع باید به یک پنجم کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سبز علی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به چرای بی رویه و فشاردام در مراتع افزود:‌ فشار دام بر روی مراتع ۲.۸ ظرفیت موجود است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ارزش افزوده زمین در شمال کشور بالا است و قیمت زمین در این قسمت بالا است تصرفات در آن قسمت بیشتر است و کانون بحران در آن قسمت ها قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: در حال حاضر این سازمان به همراه سایر دستگاه ها در تلاش است تا با شناسایی تصرفات این موضوع را در کشور به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: به طور متوسط در بحث قاچاق چوب و دخل و تصرف سالانه ۳۰ هزار پرونده تشکیل می شود.

سبز علی با بیان اینکه زنجان در زمینه دخل و تصرفات زمین جز استان های کم خطر است یادآور شد: تصرفات زمین نسبت به سایر استان ها در زنجان کمتر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین خواری به کوه خواری منتج شده بر اساس تاکید مقام معظم رهبری هماهنگی های لازم با مراجع قضایی برای جلوگیری از این موضوع انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با استفاده از پایش دور و سرعت بخشیدن در روند رسیدگی به پرونده ها و کانون پرونده ها و نیز با استفاده  از ۳۰ هزار نفر از همیاران طبیعت و تشکل های صنفی که با کد ۱۵۰۴ با سازمان حفاظت در ارتباط هستند با زمین خواری مبارزه می شود.

وی یاد آور شد: در برخی مناطق با توجه به حضور غیر مجاز دام ها وضعیت مراتع در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در معرض تخریب جدی است و اقدامات لازم برای نگهداری از این محل ها در حال انجام است.

سبز علی اظهار کرد: در بخش دامداری نیز باید دامداری صنعتی مورد توجه قرار گیرد تا از حرکت دام ها از استانی به استان دیگر جلوگیری شود و در این زمینه افرادی که فاقد پروانه هستند مورد پیگرد قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در سال جاری آتش سوزی در جنگل ها و مراتع رخ نداده خاطر نشان کرد‌: تجهیزات لازم برای مواقع ضروری در برخی از استان ها تامین می شود که استان ها لرستان، گیلان، فارس و خوزستان از جمله استان های بحرانی در زمینه آتش سوزی است که در برخی از این استان ها میزان آتش سوزی بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال قبل از آن بوده است.

کد خبر 2537567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha