۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸

سفر شبکه افق به کشور آزادی و یکپارچگی

سفر شبکه افق به کشور آزادی و یکپارچگی

مجموعه مستند «تانزانیا»؛ کشوری با شعار آزادی و یکپارچگی از این هفته از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه مستند «تانزانیا» کاری از میرکیوان خلیل‌پور از این هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه از شبکه افق پخش می‌شود؛ موضوع این مستند معرفی کشور تانزانیا در شرق آفریقا از نظر اجتماعی، زیستی و جغرافیایی است.

مستندهای اجتماعی همچون معرفی کشورها، قبایل و اقوام و نیز مردمی که در شهرهای کوچک و بزرگ دنیا زندگی می‌کنند همواره طرفداران خاص خود را داشته و شبکه‌های مختلف تلویزیونی سعی در تولید و پخش چنین مستندهایی داشته و دارند زیرا علاوه بر جذابیت بصری و حجم اطلاعاتی که به مخاطب می‌دهند، یک دوره فشرده تاریخ و تعلیمات اجتماعی نیز به شمار می‌روند و مردم را در هر گوشه دنیا، با همنوعان خود در دیگر نقاط آشنا می‌سازند.

مستند «تانزانیا»

کشور تانزانیا از شمال با کنیا و اوگاندا، از غرب با رواندا، بوروندی و جمهوری دمکراتیک کنگو و از جنوب با زامبیا، مالاوی و موزامبیک همسایه‌ است و از شرق به اقیانوس هند محدود می‌شود؛ اسلام، مسیحیت و آیین‌های بومی، سه دین اصلی این کشور، هرکدام حدود یک ‌سوم از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند ضمن اینکه تانزانیا زبان رسمی ندارد اما سواحلی زبان ملی دوفاکتو و عاملی برای وحدت ملی در کشور به شمار می‌رود هرچند در آموزش عالی و متوسطه و دادگاه‌‌های عالی، زبان رسمی انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مستند «تانزانیا»

شعار ملی این کشور آزادی و یکپارچگی است. در نخستین قسمت تاریخچه‌ای از ورود ایرانیان مسلمان در قرن ۱۰ هجری به تانزانیا بیان شده و مشترکات فرهنگی بین این دو کشور، ریشه‌های زبانی، دینی و اجتماعی به تصویر کشیده می‌شود.

همچنین بیان می‌شود که داد و ستد اقتصادی بین بنادر جنوب ایران و زنگبار در شرق آفریقا هنوز ادامه دارد. این مستند بر پایه نریشن گویی بنا شده و هفت قسمت از آن برای پخش از شبکه افق آماده شده است.

مستند «تانزانیا»

نخستین قسمت «تانزانیا» قرار است ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ۳۱ فروردین و تکرار آن همان شب ساعت ۲۲:۳۰ و روز بعد ساعت ۸:۳۰ و ۱۲:۳۰ از این شبکه پخش شود.

کد خبر 2537583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha