۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶

جواد افشار در گفتگو با مهر:

«کیمیا» تجربه جدیدی برایم است/ به فرانسه یا مجارستان می‌رویم

«کیمیا» تجربه جدیدی برایم است/ به فرانسه یا مجارستان می‌رویم

جواد افشار کارگردانی «کیمیا» را تجربه جدیدی در کارنامه هنری‌اش دانست و از تصویربرداری بخش‌های خارج از کشور این سریال در فرانسه یا مجارستان خبر داد.

جواد افشار کارگردان تلویزیون و سازنده نخستین سریال ۱۱۰ قسمتی سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این تجربه اظهار کرد: ساخت سریال «کیمیا» تجربه بسیار متفاوتی نسبت به کارهای گذشته‌ام است. به ویژه از لحاظ ابعاد گسترده‌ای که دارد و تعداد قسمت‌ها، حجم ماجراها و تعدد شخصیت‌ها و لوکیشن‌های آن، منحصر به فرد است.

سریال کیمیا

وی افزود: این کار البته بسیار دشوار هم هست. به ویژه از آن رو که فضای فیلمنامه در یک دامنه ۴۰ ساله رقم می‌خورد و مشکلات بازسازی تاریخ معاصر در این پروژه گریبانگیر ما بود.

دشواری‌های بازسازی تاریخ معاصر با وجود تغییرات شهرها

افشار تصریح کرد: دیگر در این روزها، کار کردن در شهرستان‌ها هم سخت است چه برسد به تهران که به کلی عوض شده است. دیگر چیزی مطابق شرایط گذشته نیست و این امر جزو سختی‌های کار به حساب می‌آید.

سریال کیمیا

کارگردان «مادرانه» درباره فیلمنامه سریال جدیدش نیز گفت: «کیمیا» قصه بسیار جذابی دارد و مسعود بهبهانی‌نیا و تیم‌ او زحمت زیادی کشیده‌اند. به ویژه این قصه فراز و نشیب‌های خوبی دارد و امیدوارم کار مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

از ابتدا نگران بخش خارج از ایران بودیم

وی در پاسخ به اینکه چرا پخش «کیمیا» از ماه رمضان در شبکه دو سیما آغاز نمی‌شود، بیان کرد: کار به پخش در ماه رمضان نمی‌رسد. ما تاکنون ضبط بیش از ۸۰ قسمت را انجام داده ایم اما نگرانی که از ابتدای کار داشتیم مربوط به بخش‌های خارج از ایران بود که باید در بخش‌هایی از سریال به ویژه قسمت‌های اول گنجانده شود و ما نمی‌توانیم ریسک کنیم.

سریال کیمیا

افشار تأکید کرد: همچنین کار ما در شهرک دفاع مقدس نیز هنوز به پایان نرسیده و در این مرحله نیز کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. تا اواسط اردیبهشت تصویربرداری در تهران تمام می‌شود و پس از آن سراغ سکانس‌های خارج از ایران می‌رویم که برنامه‌ریزی براین این بخش در حال انجام است.

یا به مجارستان می‌رویم یا فرانسه

کارگردان «کیمیا» در پایان عنوان کرد: هنوز کشوری که تصویربرداری بخش‌های خارج از ایران در آن انجام می‌شود، به صورت قطعی انتخاب نشده است اما احتمالا یا به مجارستان می‌رویم یا فرانسه. در خارج از ایران حدود یک ماه کار داریم و در فاز سه قطعا بازیگران بسیاری به پروژه اضافه می‌شوند که مشغول گپ زدن و رایزنی با آنها هستیم.

کد خبر 2537781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha