۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۰۵

بدیعی مقدم خبر داد:

خراسان شمالی جزو پنج استان اول كشور در بهره برداری از راه روستایی

خراسان شمالی جزو پنج استان اول كشور در بهره برداری از راه روستایی

بجنورد- مدیركل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این استان در سال گذشته جزو پنج استان اول كشور در بهره برداری از راههای روستایی قرار گرفت.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سال گذشته ۳۵۰ كیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این میزان راه روستایی، برای نخستین بار خراسان شمالی با رشد چهار درصدی در شاخص ها، جزو پنج استان اول كشور در بهره برداری از راه های روستایی قرار گرفت.

 بدیعی مقدم تصریح کرد: برای سال جاری نیز ساخت و احداث ۶۰۰ كیلومتر راه روستایی در این استان در دست اجرا قرار گرفته است.

وی گفت: برای بهره برداری از این میزان راه روستایی در سال جاری ۴۹۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده كه ۱۹۶ میلیارد تومان آن تامین و ۳۶۰ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

وی گفت: برای شهرستان شیروان ساخت ۷۰ كیلومتر راه روستایی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، برای راههای روستایی شهرستانهای فاروج ۴۵ میلیارد تومان، اسفراین ۵۳ میلیارد تومان، جاجرم ۲۲ میلیارد تومان، مانه و سملقان ۱۰۲ میلیاردتومان، گرمه سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، و راز و جرگلان نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته بدیعی مقدم، شیروان و فاروج از دو پروژه مهم راه برخوردارند كه در رشد و توسعه گردشگری استان بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و ۲۵۶ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها ۴۰ درصد از این راهها آسفالت و مابقی خاکی و شوسه هستند.

کد خبر 2538735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha