۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۰۲

سرهنگ محقق:

۴ عنوان کتاب همزمان با اجلاسیه شهدای شاهرود رونمایی می شود

۴ عنوان کتاب همزمان با اجلاسیه شهدای شاهرود رونمایی می شود

شاهرود - مسئول کمیته تألیف و تدوین ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود، چهار عنوان کتاب در این اجلاسیه رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد محقق عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل مقر قائمیه ستاد کنگره شهداء شهرستان شاهرود گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه ۹۹۲ شهید شهرستان شاهرود، از چهار عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت رونمایی می شود.

وی افزود: کتاب روشنگر با موضوع پژوهشی در زندگی روحانی شهید سید کاظم موسوی از شهرستان میامی و معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت شهید رجایی که در فاجعه هفتم تیر به شهادت رسید، یکی از چهار عنوان کتابی است که در اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود رونمایی می شود که نویسنده این کتاب، عباس خواجه شاهکوهی است.

مسئول کمیته تألیف و تدوین ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان همچنین به رونمایی از کتابی با عنوان «از بین النهرین تا نهر خین» شامل مجموعه زندگینامه و خاطرات سردار شهید حسین غنیمت پور از شهدای شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: فاطمه حسنی نویسنده این کتاب است.

محقق خاطرنشان کرد: کتاب از مهراب تا مجنون شامل زندگینامه و خاطرات سردار شهید منصور جلالی و کتاب دو نیم یک سیب زندگی و خاطرات شهیدان احمد و محمود قنبریان نیز در این اجلاسیه رونمایی می شود که سمیرا سادات امامی و طیبه جعفری از نویسندگان این دو کتاب هستند.

وی در ادامه افزود: فرهنگنامه شهدای شهرستان شاهرود نیز در ۱۲ تا ۱۵ جلد در حال نهایی شدن است که اشاره ای به آثار، خاطرات، وصیت نامه ها و زندگی نامه ۹۹۲ شهید این شهرستان دارد.

مسئول کمیته تألیف و تدوین ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان در خاتمه اضافه کرد: همچنین برای شهدای شاخص شهرستان شاهرود، مانند شهیدان غنیمت پور، قنبریان، جلالی و ... به صورت ویژه کتاب چاپ خواهد شد.

کد خبر 2539533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha