۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۳۵

صادقیان مطرح کرد:

خلاء سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت اصفهان/ سبزیجات شناسنامه دار شوند

خلاء سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت اصفهان/ سبزیجات شناسنامه دار شوند

اصفهان - رئیس کمیسیون بهداشت،سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان ضمن اعلام برخی از مشکلات موجود در بیمارستان‌های اصفهان گفت:بخش خصوصی در بهداشت ودرمان استان فعالیت شایسته‌ای را نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین صادقیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و ارائه گزارشی از فعالیت‌های بیش از یک سال و نیمی کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: تشکیل سه کمیته غذا، خدمات شهری و ارتقای سلامت در شورای اسلامی شهر اصفهان از جمله اقدامات اولیه در این کمیسیون بوده است.

وی سلامتی را آرامش در چهار بعد اجتماعی، روانی، معنوی و جسمی تعریف کرد و ادامه داد: بر خلاف باور برخی نباید سلامتی را تنها در نبود بیماری تعریف کرد.

بهداشت و درمان مسئولیت ۲۵ درصد از سلامت شهروندان را بر عهده دارد

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مسئولیت‌های حاکمیتی در خصوص تامین سلامت عموم مردم جامعه اظهار داشت: باید توجه داشت که بهداشت و درمان و علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از تامین سلامت شهروندان را عهده دار است و ۷۵ درصد دیگر آن به هم افزایی و تعامل دیگر ارگان‌‌ها بر می گردد.

وی به استفاده از متخصصان برای پیگیری مباحث سلامت شهروندان اصفهانی در کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا شورای چهارم قصد دارد از پتانسیل‌های بالقوه موجود در شهر اصفهان برای ارتقای سلامت شهروندان بهره برداری کند.

صادقیان با اشاره به تشکیل کمیته سلامت شهروندی در شهرداری اصفهان به دنبال جلسات مکرر شهرداری و کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز داشت: تدوین سند سلامت شهر اصفهان، تصویب الزام تدوین پیوست سلامت برای پروژه‌های شهری و تشکیل خانه‌های سلامت در محلات نیز از دیگر فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در این کمیسیون بوده است.

اصلاح ساختار سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری اصفهان

وی اصلاح ساختار سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری اصفهان را از دیگر برنامه‌های کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: دراین راستا با اصلاح ساختار این سازمان و استفاده از گروه‌های نظارتی برای نظارت بر کیفیت و سلامت مواد غذایی ارائه شده در این بازارها و میادین نظارت بهتری بر مواد غذایی ارایه شده در سطح شهر صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم شناسنامه‌دار شدن سبزیجات و میوه ها بیان داشت: با اجرای این طرح می‌توان هر گونه نظارت و پیشگیری در خصوص سلامت مواد غذایی ارایه شده به شهروندان را انجام داد.

وی در ادامه به بازدید از بیمارستان‌های مختلف شهر اصفهان و بررسی مشکلات آنها اشاره کرد و افزود: در این راستا باید یادآور شوم که برخی از بیمارستان‌های اصفهان وضع نا مناسبی دارند و باید رسیدگی به آنها صورت پذیرد.

صادقیان با اشاره به عدم فعالیت بخش خصوصی در بهداشت و در مان استان اصفهان بیان داشت: اصفهان برخلاف دیگر کلانشهرهای کشور از حمایت بخش خصوصی در قسمت بهداشت و درمان برخوردار نیست و از این رو تمام بار درمانی این استان بر روی دوش دولت است.

وی با اشاره به موقعیت شهر اصفهان در خصوص جمع آوری پسماند ادامه داد: شهر اصفهان در بحث جمع آوری پسماند و به ویژه پسماندهای بیمارستانی در کشور بی نظیر است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های تکمیلی دفع پسماند از درخواست‌های شورای چهارم از شهرداری اصفهان است که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

بازیافت نخاله، معضل شهر اصفهان

وی بازیافت نامناسب نخاله را از معضلات اصلی شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی شهرداری روزانه بیش از ۴ تن پسماند نخاله در شهر اصفهان تولید می‌شود و شهرداری تنها نسبت به دفن آنها اقدام می‌کند که این امر معضل و تهدید بزرگی برای شهر اصفهان است.

صادقیان ساماندهی مشاغل تهدید کننده سلامت شهروندان اصفهان را یکی از برنامه‌های در دستور کار شهرداری اصفهان دانست و گفت: تاکنون زمین‌‌هایی را برای این اقدام در دستور کار قرار داده‌اند که برخی از اصناف از جمله ریخته گران از آن استقبال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعیین پیوست سلامت برای پروژه‌های شهری نیز از دیگر درخواست‌های شورای شهر از شهرداری است، افزود: در این راستا مقرر شده است که پروژه‌های شهرداری دارای پیوست سلامت باشند و نتیجه تاثیرگذاری این پروژه‌ها بر سلامت شهروندان ارایه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به معضلات موجود در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان و به ویژه در بخش حصه، ادامه داد: در این راستا نسبت به ارائه خدمات در این بخش از شهر اصفهان تذکراتی را خواهم داد.

کد خبر 2540203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha