۲۵ آبان ۱۳۸۴، ۱۰:۳۸

رئيس دانشكده صداوسيما در اختتاميه همايش دين و رسانه:

رسانه ديني الگوي جامعي در عرصه بحران معنويت است

رسانه ديني الگوي جامعي در عرصه بحران معنويت است

رئيس دانشكده صداوسيما در مراسم اختتاميه همايش بين المللي دين و رسانه، رسانه ديني را الگوي جامعي در عرصه بحران معنويت عنوان كرد .

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر" حسن حسيني رئيس دانشكده صداوسيما در مراسم اختتاميه همايش دين و رسانه اظهار داشت: اگر چه تصور مي شود با تسلط ديدگاه سكولار بر رسانه ها جريان معنا زدايي تقويت مي شود اما با تلاش محققان در راستاي بررسي روابط ميان دين و رسانه و به وجود آمدن رسانه ديني، الگويي جامع در اين عرصه حاصل شده است .

وي در ادامه افزود: در ده سال اخير تحقيقات بسياري در عرصه رابطه دين و رسانه صورت گرفته است و سوئد، فنلاند ، انگلستان و آمريكا همايش هايي در جهت اعتلاي اين تحقيقات انجام داده اند همچنين در ايران هم صداوسيماكه خود را رسانه اي معنا گرا مي داند به طرح اين مباحث اهتمام ورزيده است . 

دكتر حسيني در مورد پيشينه برگزاري اين همايش گفت: در خلال مباحثه هاي فراواني كه در رابطه با مديريت رسانه صورت گرفت ، نياز مبرمي به طرح نظريه در اين حوزه احساس شد از اين رو برنامه ريزي شد تا براي ارائه يك الگوي مناسب در اين راستا اقداماتي صورت گيرد .

وي در ادامه گفت: بعد از نشست هايي كه با كارشناسان داشتيم، مقرر شد گام هايي را در جهت برگزاري اين همايش برداريم تا دانشكده صداوسيما بتواند محلي معتبر در ارائه مسائل كاربردي باشد .

رئيس دانشكده صدا و سيما در مورد اين دانشكده افزود: دانشكده صدا و سيما با هفت گروه و حدود 100 استاد به تربيت دانشجو مي پردازد و در تلاش است تا مركزي علمي و هنري را ايجاد كند كه در اين مركز علاوه بر آموزش علوم و فنون ، نيروهاي مورد نياز سازمان صدا و سيما نيز تأمين و تربيت شوند .

کد خبر 254232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha