۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

مهر گزارش می دهد/

بازسازی مناطق عملیاتی در اجلاسیه شهدای شاهرود

بازسازی مناطق عملیاتی در اجلاسیه شهدای شاهرود

شاهرود- اجلاسیه بزرگ شهدا شهرستان شاهرود با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان منطقه آغاز بکار کرد و خاطراتی را به جا گذاشت که یاد روزهای دفاع مقدس را دوباره زنده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم و مسئولان در بازدید از تلاش های انجام شده از برنامه های اجلاسیه شهرستان شاهرود، از غرفه های نمایشگاهی با ده ها عنوان مختلف گرفته تا بهشت و جهنمی نمادین و بازسازی مناطق عملیاتی شلمچه و محرم احساسات خود را با خبرگزاری مهر در میان گذاشتند.

جنگ ما، مقدس، هدفمند و آرمانگرا بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاثیر گذاری فضای اجلاسیه و نمایشگاه های اجرا شده گفت: استقبال بی نظیر مردم از این مراسم قطعا باعث رضایت خداوند متعال و شهدای گرانقدر شده و می توان به راحتی تحقق پیام شهدا را در برگزاری این اجلاسیه مشاهده کرد.

حجت الاسلام علی سعیدی فضای معنوی این مراسم را در شرایطی که دنیای مادی همه وجود انسان را فرا گرفته ارزشمند دانست و افزود: این فضا می تواند تا عمق دل و جان این مردم عاشق دین و ولایت تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر این که دفاع مقدس تقابل با باطنی بود که در آن جبهه صهیونیزم، آمریکا و ارتجاع منطقه برای مقابله با یک انقلاب الهی جمع شده بودند خاطر نشان کرد: جنگ ما یک جنگ مقدس، هدفمند و آرمانگرا بود.

اجلاسیه شهدا شاهرود

بزرگترین سرمایه و ساختار جامعه ما دفاع مقدس است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان سمنان ایستادگی ملت ایران در برابر دشمن در دفاع مقدس با اهدای جان و مال خود و اهدای فرزندانشان به انقلاب را ستود و تصریح کرد: بزرگترین سرمایه و ساختار جامعه ما دفاع مقدس است.

سعیدی با یادآوری این که سال های زیادی از جنگ جهانی اول گذشته است و هنوز هم از این واقعه فیلم می سازند همچنین در کشور کره شمالی آثار جنگ کره و آمریکا مشاهده می شود ناکید کرد: باید به دفاع مقدس ایران هم اهمیت داده شود تا زنده بماند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای انتقال ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب برپایی همین اجلاسیه ها و یادوارهاست ابراز داشت: تنها به این وسیله است که می توان اعتقادات نوجوانان و جوانان را تئوریزه و نهادینه کرد.

سکوت برخی کشورها در قبال جنایات یمن نابخشودنی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین درباره حوادث منطقه به ویژه تحولات یمن عنوان کرد: از برخی کشورها مانند عربستان، قطر و امارات برای حمایت از آمریکا و ظرف جنگ قرار گرفتن توقعی نیست اما سکوت برخی دیگر از کشورها مانند پاکستان، سودان و مصر نابخشودنی است.

سعیدی با تاکید بر این که سرمایه های دو کشور اسلامی در این میدان جنگ به نابودی کشانده شد اذعان داشت: مسلمانان باید بدانند تنها کسانی که از این درگیری ها سود می برند آمریکا و اسرائیل هستند و تنها کسانی که ضرر می کنند مسلمانان جهان.

اجلاسیه شهدا شاهرود

در خانه ها و کوچه های روستاها و شهرهای ما نشانه های پلاک و چفیه باقی مانده است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم در پیامی به اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه شجره طيبه جمهوري اسلامي ايران امروز با خون شهيدان و شجاعت ايثارگران در طول سال‌هاي انقلاب و دوران دفاع مقدس، سرو مستحكم و تنومندي شده است كه اقتدار و توانمندي آن دشمن را به اعتراف و تسليم واداشته بیان داشت: در كلام امام خميني (ره) رهبر فقيد انقلاب اسلامي «شهادت هنر مردان خداست»، شهادت تلالو تابنده‌اي از كمال انسان در مسير حق‌طلبي تا نيل به قله‌هاي افتخار و سعادت است، سعادتي كه دستيابي به آن، مرهون ايثار و از خودگذشتگي مردان و زنان پاكدامني است كه عندربهم يرزقون‌اند.

کاظم جلالی با تاکید بر اینکه با استناد به فرمايش ارزنده رهبر معظم انقلاب كه «پیكر مطهر و معطر شهیدان هر جا آرام گیرد، یاد مبارك و آرامبخش و بهجت‌انگیز خود را در فضا می‌پراكند و صفا و معنویت می‌آفریند» ابراز داشت: امروز جاي‌جاي ايران اسلامي، در فضايي معطر به عطر پاك شهدا، معنويتي عاشقانه و پاك يافته است چراكه در خانه و كوچه‌ و روستا و شهر اين سرزمين، نشانه‌هايي از پلاك و چفيه و پوتين و لباس‌هاي خاكي و چشمان منتظر مادران، برجاي مانده است.

وی یادآور شد: امروز شاهرود عزيز كه از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان شهر معلمان دين و اخلاق معرفي شد با تقديم بالغ بر یک هزار شهيد سرفراز و هزاران جانباز و ايثارگر به خود مي‌بالد كه غيور مردان و زنان دلاوري را در دامان خود پرورش داده و در مسير پاسداري از آرمان‌هاي متعالي انقلاب اسلامي، اينچنين حماسه‌‌آفريناني را تربيت كرده است.

نماینده مردم شهرستاهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاري اجلاسيه بزرگداشت شهداي شهرستان شاهرود فرصت مغتنمي است تا با گراميداشت ياد و نام و خاطره شهداي بزرگوار، فرهنگ ايثار و شهادت را بار ديگر با صداي بلند بازخواني كنيم و سنگيني تعهد و وظيفه خويش در ادامه راه شهداي گرانقدر را بار ديگر به ياد بياوريم.

جلالی در پایان از تمامي تلاشگران و زحمتكشان برگزاري اين مراسم تقدير و تشكر کرد و توفيق روزافزون تمامي خدمتگزارن ميهن عزيز اسلامي را از درگاه ايزدمنان خواستار شد.

مردم به وظیفه خود عمل کردند رسانه ها هم باید نقش پر رنگ تری پیدا کنند

امام جمعه شهرستان شاهرود نیز خواستار حضور پررنگ تر صدا و سیمای مرکز استان به جهت پوشش رسانه ای اجلاسیه شهدای شهرستان شد و گفت: مردم فراتر از انتظار ما در این فضا حضور پیدا کردند و اکنون وظیفه رسانه ها مکتوب و تصویری به خصوص صدا و سیماست که حضور خود را پر رنگ تر کند.

حجت الاسلام محمود ترابی با تاکید بر اینکه مردم نشان دادند جلوتر از ما در صحنه هستند و این وظیفه ما را در قبلا مردم سنگنین تر می کند افزود: اجلاسیه بزرگ شهدای شاهرود فرصت مناسبی برای بزرگداشت و گرامی داشت شهدای عزیز است.

وی حضور پر شور مردم در شب های اصلی اجلاسیه به ویژه شب آخر را خواستار شد و خاطر نشان کرد: شهدا زنده هستند و باید رفتار ما به گونه ای باشد که از ما دل آزرده نشوند.

امام جمعه شهرستان شاهرود با بیان این مطلب که شهدا رفتند تا ما بمانیم و بتوتنیم با آرامش و امنیت و با اقتدار در سایه ولایت زندگی کنیم تصریح کرد: از صدا و سیمای استان انتظار داریم در فضای اجلاسیه و نمایشگاه ها حضور پر رنگ تری داسته باشند و در پوشش و انعکاس فضای اجلاسیه و شورو حال عجیب مردم حضور پر رنگ تری داشته باشند.

اجلاسیه شهدا شاهرود

به وجود آمدن این فضا نشان از درایت، بصیرت و آگاهی  مردم بزرگوار شاهرود است

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز با تاکید بر اینکه بزرگداشت شهدا وظیفه همه ملت ایران و در حقیقت یک حرکت و جهاد فرهنگی است عنوان کرد: مردم شاهرود به معنای واقعی شهید پرور هستند و قطعا حضور با شکوه مردم در اجلاسیه، عنایت ویژه شهداست.

سید محمد رضا هاشمی اذعان داشت: روند اجرایی اجلاسیه از هشت ماه گذشته آغاز شده و فعالیت های بسیار زیادی در این راستا انجام گرفته و از اول اسفند ماه با استقرار در گلزار مطهر شهدای شهر کار به صورت جدی تر دنبال شد.

وی با بیان این که بزرگداشت شهدا یک حرکت و جهاد فرهنگی است و انشاء الله همشهریان عزیز همانطور که تا کنون استقبال خوبی از نمایشگاه های ده گانه داشته اند در دو شب اول اجلاسیه نیز حضور پر شور و فعالی داشتند ابراز داشت: به وجود آمدن این فضا نشان از درایت، بصیرت و آگاهی  مردم بزرگوار شاهرود دارد.

این مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود با یادآوری این که اجلاسیه و یادواره های شهدا فرصت مناسبی برای ادای دین به رشادت ها و ایثار و از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس است اظهار داشت: شهدا زنده اند و یاد و خاطره شان تا ابد در دل همه مردم مشتاق و عاشق ولایت و شهادت زنده خواهد ماند.

هاشمی بزرگداشت یاد و خاطره شهدار ا وظیفه همه ملت ایران دانست و بیان داشت: بزرگداشت مقام والای شهید و فرهنگ ایثار و شهادت در حقیقت اصالت بخشیدن به هدف های متعالی دفاع مقدس و تقدیس مفاهیم والای ایثار است.

کارهای فرهنگی در طول زمان تاثیر گذار خواهند بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز با تاکید بر این که هرکس می خواهد زیبایی ها را ببیند باید به گلزار شهدای شهرستان شاهرود بیاید گفت: تا کنون کار فرهنگی به این حجم که از هر لحاظ متنوع و زیباست در شهرستان انجام نشده بود.

حجت الاسلام محمد حسین پور با اشاره به این که رضایت و شوق عمومی را در چهره تک تک مردم می توان دید افزود: طبق آمار اعلام شده شب گذشته نزدیک به ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه های اجلاسیه بازدید کرده اند و این نشان می دهد که مردم ما پای کار هستند و برای شهدا قدم بر می دارند.

وی به عنوان یک شهروند از تمامی کسانی که در برپایی این اجلاسیه زحمات فراوانی کشیده اند تشکر و خاطر نشان کرد: در این مدتی که عکس شهدا در خیابان های شهر نصب شده است مردم با دقت به این عکس ها نگاه می کنند تا جایی که عده ای از مردم هنگام عبور از مسیرهایی که عکس شهدا نصب شده عبور می کنند ذکر صلوات بر لب دارند.

این مقام مسئول کارهای فرهنگی را در طول زمان، تاثیر گذار خواند و تصریح کرد: در زمان جنگ جوانان و نوجوانانی داشتیم که در صحنه نبرد آمدند، خلاقیت های بی نظیری از خود نشان داده و در عملیات های مختلف لحظه به لحظه حماسه آفریدند که الان در خاک آرمیده اند.

حسین پور با یادآوری اینکه باید در مهیا کردن چنین فضاهایی نسل سوم انقلاب را نیز به صحنه آورد عنوان کرد: باید تجربه پیشکسوتان دوران جنگ و انقلاب به جوانان، نوجوانان انتقال داده شده و همراه با جهت دهی به آنها فرصت داد، در این صورت خواهیم دید که نسل سوم انقلاب نیز حماسه آفرین است.

وی با اشاره به اینکه توسل به شهدا گره های فراوانی از مشکلات باز می کند اذعان داشت: تمامی این ها نشان از آن دارد که شهدا زنده اند و اگر نسل جوان نیز دست خود را در دست شهدا قرار دهند موفق خواهند بود و حماسه می آفرینند.

اجلاسیه شهدا شاهرود

اجلاسیه فضای معنویت، ایثار و رشادت را در شاهرود طنین انداز کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم ضمن تاکید بر اینکه انقلاب و فرهنگ ما با شهادت گره خورده است اظهار داشت: بار دیگر این اجلاسیه فضای معنویت، ایثار و رشادت و جان فدا کردن در راه آرمان را در شهرستان شاهرود طنین انداز کرده است.

حجت الاسلام محمود شکری با بیان این مطلب که فضای نمایشگاه ها بسیار عالی و تاثیر گذار بود و به سهم خود از همه افرادی که برای فراهم شدن این فضای معنوی زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر میکنم ابراز داشت: اجلاسیه ها و یادواره های شهدا تاثیرات عمیق فرهنگی در فضای جامعه دارند و ریشه انقلاب و فرهنگ ما به شهید و شهادت گره خورده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در تلاشند تا نسل سوم و چهارم را از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی جدا کنند بیان داشت: خوشبختانه اجلاسیه ها و یادواره های شهدا نام شهدا و فرهنگ شهادت را ترویج کرده و شکافی را که دشمن درصدد عمیق تر کردن آن است پر می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با یادآوری این مطلب که اگر روزی به ذهن دشمن فکر تجاوز به مرز های میهن اسلامی خطور کند همین جوانان تمام قد در مقابل استکبار خواهند ایستاد گفت: اجلاسیه دو پیام دارد، یک پیام  اجلاسیه به دوست داران انقلاب و یاران و همسنگران شهداست که راه شهدا همچنان پرور و منور و نورانی است و پیام دیگر برای نظام سلطه و بد خواهان نظام جمهوری اسلامی است که بدانند شهدا نماد اقتدار جمهوری اسلامی هستند و راهشان تا ظهور حضرت قائم ادامه خواهد داشت.

یاد و خاطره و توصیه های شهدا باید به جامعه منتقل شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهرود و یکی از فرماندهان دوران 8 سال دفاع مقدس هم با بیان این مطلب که با برگزاری یادواره های شهدا روحیه جهاد و شهادت طلبی در نسل جوان زنده می شود افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانی می فرمایند «بوسیله شهدا باید راه را پیدا کرد» که منظور ایشان این است که در گرفتاری ها و ظلمات و سختی ها و مشکلات دنیا بوسیله شهدا می توان راه را پیدا کرد.

مرتضی احمدیان با اشاره به سخن دیگر رهبر انقلاب در خصوص زنده نگهداشتن یاد شهدا خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب می فرماید «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و ما باید همیشه یاد و خاطره شهدا را درون اجتماع زنده نگهداریم تا راه آنان گم نشود.

وی با اشاره به اینکه همیشه باید در مسیر شهدا باشیم تا نامشان در اجتماع جاری و ساری باشد و در نسل امروز این روحیه جهاد و شهادت طلبی حکم فرما باشد تا قدم های بزرگتر در پیشرفت کشور برداریم تصریح کرد: هر جا نام و خاطره شهدا چه در یادواره ها و چه در اجلاسیه و کنگره ها و حتی منازل و در مراسمات مختلف باشد همه مضمون کلام رهبری را دارند که باید یاد و خاطره شهدا را در جامعه زنده نگهداشت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهرود تاکید کرد: یاد و خاطره شهدا سفارش و توصیه آنان باید به جامعه منتقل شود تا مردم که در مسائل دنیا و هجمه دشمن هستند فرهنگ ایثار و شهادت را گم نکنند

اجلاسیه شهدا شاهرود

اجلاسیه باید با برآورده ساختن نیاز جامعه در بعد فرهنگ ایثار و شهادت ارزیابی شود

احمدیان با بیان این مطلب که این برنامه ها تلنگری است تا جوانان بدانند با زحمات زیاد و جانثاری های فراوان این انقلاب بدست آمده و تا اینجا رسیده و باید آن را حفظ کنند و این یادواره ها اینجا اهمیت پیدا می کند عنوان کرد: شهدا نیاز به برگزاری اینگونه مراسمات ندارند بلکه به دلایلی که گفته شد ما نیاز داریم که اینگونه برنامه ها اجرا شود و اجلاسیه شهدا باید اینگونه ارزیابی شود که آیا توانسته نیاز جامعه را در بُعد فرهنگ ایثار و شهادت برآورده سازد.

وی با یادآوری این مطلب که این اجلاسیه ها برای این است که ما یک جا با یک کار فرهنگی همه شهدا را در معرض دید مردم قرار می دهیم و برنامه های زیادی در گرامیداشت یاد و نام شهدا کشیده شده است اذعان داشت: امیدواریم نتیجه ای که دست اندرکاران می خواهند به آن برسند و شاهد جاری شدن فرهنگ شهادت در اجتماع باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر کارهای ماندگار در کنار کارهای موقتی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: امیدواریم در کنار این برنامه های موقتی کارهای ماندگاری چون تالیف و چاپ کتب و نشریات در سطح شهرستان باشیم تا فرهنگ شهدا در جامع بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان در پایان ابراز امیدواری کرد: اجلاسیه شهدا کار ماندگاری برای همه مردم و نسل های امروز و فردای ما باشد و به همه دست اندرکاران خسته نباشید و خدا قوت می گویم و از زحمات سپاه شاهرود و دوستان در کمیته های مختلف تقدیر و انشااله اجر آنها را شهدا بدهد و با شهدا محشور شوند.

الهام صادقی

کد خبر 2560158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha