۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۴

کرمی:

ارتقای سلامت دام و شیلات برنامه اولویت دار دامپزشکی زنجان است

ارتقای  سلامت دام و شیلات برنامه اولویت دار دامپزشکی زنجان است

زنجان- مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، ارتقای سلامت دام و شیلات و طیور را برنامه اولویت دار سازمان دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشید کرمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این سازمان در سالجاری تقویت نظارت و پایش و کنترل بیماری ها، شناسایی منابع آلودکننده و بیماری مشترک بین انسان و دام را جزو برنامه های مهم خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: با اجرای برنامه های پیشگیری از مبتلا شدن دام و طیور به بیماری از خسارت ۳۰ درصدی جلوگیری می شود و این خود باعث افزایش راندمان و ارتقای بهره وری است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه در سالجاری نمونه برداری تصادفی از مناطق مختلف استان از دام و طیور انجام شده و روستاها هم مورد پایش و نمونه برداری قرار گرفتند، گفت: هیچ گونه بیماری آنفلو آنزای فوق حاد در دام و طیور مشاهده نشده و نمونه برداری ها موفق بوده و خوشبختانه مورد حادمشکل ساز نداریم.

کرمی تاکید کرد: این سازمان بازرسی از سردخانه ها و مراکز عرضه و توزیع مرغ و گوشت را دارد تا محصولات بهداشتی و سالم به دست مصرف کننده برسد.

وی در ادامه، به سمپاشی جایگاه دام اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از بیماری های تب برفکی به دامداران صنعتی و سنتی در روستاها توصیه می شود از خرید دام از میادین دام که امکان آلودگی دارند خودداری کنند و همچنین دام و لوازم که مربوط به دام است را ضد عفونی کنند.

کرمی تصریح کرد: این سازمان در راستای ارتقای سلامت دام آموزش برای دامداران را در دستور کار جدی خود دارد.

 

کد خبر 2563768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha