۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶

سازمان ملل اسرائیل را در حمله به مدارس غزه گناهکار دانست

سازمان ملل اسرائیل را در حمله به مدارس غزه گناهکار دانست

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی درباره جنگ سال گذشته غزه، رژیم صهیونیستی را مسئول کشته شدن بیش از ۴۰ نفر در بمباران مدارس فلسطینی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، سازمان ملل متحد در پی تحقیقات خود نتیجه گیری کرده است که دستکم ۴۴ فلسطینی هنگام پناه گرفتن در هفت مدرسه سازمان ملل در جریان جنگ تابستان گذشته در غزه در اثر اقدامات اسرائیل جان خود را از دست داده اند.

در همین رابطه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که او این گونه اقدامات را سرزنش می کند و تاکید کرد که به مراکز سازمان ملل نباید تعرض شود.

در جریان جنگ سال گذشته غزه که ۵۰ روز طول کشید دو هزار و ۲۶۰ نر کشته شدند. 

بر اساس اعلام سازمان ملل حداقل ۲۱۹۸ نفر از کشته شدگان، از جمله ۱۴۸۶ غیرنظامی، فلسطینی بودند. ۶۷ نفر از جمله شش غیرنظامی هم در اسرائیل کشته شدند.

سازمان ملل در ماه نوامبر شروع تحقیقات توسط یک هیات مستقل درباره ۱۰ حادثه در مدارس تحت مدیریت سازمان پناهندگان فلسطینی ملل متحد در فاصله ۸ ژوئیه تا ۲۶ اوت ۲۰۱۴ را اعلام کرد. در آن زمان هم رژیم صهیونیستی و هم حماس اعلام کرده بودند که با تحقیقات تحت سرپرستی «پاتریک کامارت» ژنرال بازنشسته هلندی همکاری خواهند کرد.

گزارش ۲۰۷ صفحه ای هیات محرمانه باقی خواهد ماند، اما سازمان ملل خلاصه ای از یافته های آن را دوشنبه منتشر کرد.

در این خلاصه آمده است:‌ در یک مورد یک مدرسه دخترانه هدف اصابت ۸۸ خمپاره ارتش اسرائیل قرار گرفت. یک مدرسه دخترانه دیگر هدف یک گلوله ضدتانک قرار گرفت و به یک مدرسه دیگر هم موشک اصابت کرد.

کد خبر 2563843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha