۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱

در همایش فرصت های سرمایه گذاری صورت می گیرد/

معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه آموزش خراسان شمالی

معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه آموزش خراسان شمالی

بجنورد- رییس دانشگاه بجنورد و مسئول بخش آموزش همایش فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی از ارائه و معرفی فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری حوزه آموزش استان در این همایش خبر داد.

احمد محقر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی در تابستان سال جاری، اظهار کرد: این همایش به منظور معرفی فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری در استان و نیز شناسایی سرمایه گذران علاقه مند، در حوزه های مختلف برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این همایش که با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، دستگاه های اجرایی استان ظرفیت ها، فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری در حوزه مرتبط خود را در قالب برنامه ها و پنل های مختلف معرفی کرده و به سرمایه گذاران ارائه می دهند.

محقر افزود: از سال گذشته مقدمات برگزاری دومین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی در چهار حوزه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، گردشگری و عمران شهری انجام شده بود اما از ابتدای امسال با درخواست ستاد سرمایه گذاری استان و اعلام آمادگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان شمالی، معرفی و ارائه فرصت های حوزه آموزش نیز به عنوان پنجمین بخش این همایش مصوب شد.

وی با اشاره به این که بخش آموزش در این همایش شامل فرصت های سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی استان خواهد بود، گفت: در این راستا جلساتی با روسای دانشگاه ها و مدیران آموزش و پرورش استان با حضور اعضای دبیرخانه ستاد همایش مزبور برگزار و فرصت های سرمایه گذاری و نیازمندی های این بخش احصا شده است.

لبخند مشوق های سرمایه گذاری حوزه آموزش خراسان شمالی به سرمایه گذاران

رییس دانشگاه بجنورد با اشاره به این که در حوزه آموزش خراسان شمالی افزون بر این که فرصت ها و نیازمندی های سرمایه گذاری متعددی وجود دارد، مشوق های بسیار خوبی نیز برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: احداث فضاهای آموزشی، کارگاهی، خوابگاهی و تأسیسات رفاهی ورزشی نظیر استخر، زمین ورزشی و ... برخی از نیازهای حوزه آموزش استان به شمار می روند که سرمایه گذاران می توانند برای رفع آنها اقدام به سرمایه گذاری و کسب سود کنند.

محقر افزود: در این راستا اجرای پروژه های متعدد دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان با مشوق های مناسب به صورت اجاره به شرط تملیک با دوره های حق انتفاع ۱۰ الی ۱۵ ساله در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود.

وی با اشاره به مشوق های ارائه شده برای سرمایه گذاری در حوزه آموزش خراسان شمالی، تصریح کرد: یکی از مشوق های موجود در این زمینه تخفیف مالیاتی سرمایه گذاران است، به این صورت که اگر سرمایه گذاری اعتباری را برای هزینه در پروژه های بخش آموزش مصرف کند، این مبلغ از درآمدهای مشمول مالیات وی در سایر حوزه ها کسر می شود.

محقر ادامه داد: به بیان دیگر اگر یک فعال اقتصادی و مؤدی مالیاتی در یک حوزه دیگر، درآمد مشمول مالیات خود را برای اجرای پروژه های آموزشی و دانشگاهی هزینه کند، تخفیف مالیاتی شامل حال او می شود.

وی همچنین اعطای تسهیلات بدون بهره به سرمایه گذاران پروژه های بخش آموزش خراسان شمالی را از دیگر مشوق های موجود در این زمینه ذکر و اظهار کرد: البته تسهیلات اعطایی به سرمایه گذاران بخش آموزش دارای بهره بانکی است اما دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان پرداخت سود و کامزد بانکی تسهیلات مزبور را بر عهده گرفته و به این صورت تسهیلات برای سرمایه گذار بدون بهره خواهد بود.

مسئول بخش آموزش دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی افزود: دیگر مزیت سرمایه گذاری در حوزه آموزش استان واگذاری قانونی و بدون تشریفات زمین و نیز زیرساخت های آب، برق و گاز و ... به سرمایه گذاران برای اجرای پروژه است.

به گفته محقر افزون بر این در زمینه دریافت پروانه و سایر هزینه های جانبی نیز دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان همکاری و مساعدت ویژه ای با سرمایه گذاران خواهند داشت.

پرداخت ۵۰ درصد هزینه طرح های عمرانی خیران در دانشگاه ها

رییس دانشگاه دولتی بجنورد در ادامه با تأکید بر لزوم مشارکت بیشتر خیران در تکمیل زیرساخت های دانشگاهی و آموزشی خراسان شمالی، اظهار کرد: در این راستا وزارت علوم با هدف تشویق بیشتر خیران، تعهد کرده تا ۵۰ درصد هزینه متقبل شده خیرین برای اجرای هر پروژه دانشگاهی را پرداخت کند.

وی افزود: بر این اساس اگر دانشگاه ها بتوانند ۵۰ درصد هزینه اجرای پروژه ای عمرانی و آموزشی را از محل مشارکت خیران و یا سایر منابع استانی تأمین کنند، نصف دیگر اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه مزبور از سوی وزارت علوم پرداخت می شود.

محقر با اشاره به این که هدف از انجام این طرح تشویق و ترغیب خیرین به ساخت فضاهای آموزشی و حمایت دولت از آنها است، اضافه کرد: البته در طرح مزبور کل پروژه به نام خیر و یا خیران مربوط ثبت و نامگذاری می شود.

رییس دانشگاه بجنورد در پایان تصریح کرد: با توجه به کمبودها و نیازهای متعدد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، ورود خیران برای رفع این کاستی ها ضروری بوده و در زمره باقیات صالحات محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال تحصیلی جاری افزون بر ۴۰ هزار دانشجوی دختر و پسر در ۳۷ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و حدود ۱۶۸ هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 2563958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha