۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴

دانش آموزان سمنانی میثاق نامه تجدید پیمان با شهدا قرائت کردند

دانش آموزان سمنانی میثاق نامه تجدید پیمان با شهدا قرائت کردند

سمنان- دانش آموزان سمنانی ضمن سر دادن ندای «لبیک یا شهدا» در محوطه امامزاده یحیی(ع) و گلزار شهدای این شهر، میثاق نامه تجدید پیمان با شهدا را قرائت کردند.

 به گزارش خبرنگار مهر، امروز پس از سالها فعالیت ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان و همکاری مسئولان، این کنگره با حرکت نمادین دانش آموزان شهر سمنان به نام کاروان میثاق با شهدا، مسیر بلوار استقلال تا آستانه امامزاده یحیی(ع) و گلزار شهدا را طی کردند.

در این آئین حرکت ۱۵ اتوبوس، یاد آور اعزام رزمندگان استان سمنان به جبهه های دوران دفاع مقدس شده بود.

تابش نور خورشید موجب درخشش گل های رنگی در دست دانش آموزان شده بود و دانش آموزان با ورود در امامزاده یحیی(ع) و گلزار شهدای سمنان، به لاله های سرخ ادای احترام کردند و با زانو زدن بر سر مزار این شهیدان بار دیگر با آرمان های آنان تجدید میثاق کردند.

مدیر ‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در این آئین با اشاره به اینکه‌ این استان ۱۰۶ شهید نوجوان در دوران دفاع مقدس و یک شهید نوجوان در مبارزات پیروزی انقلاب به کشور تقدیم کرده، اظهار داشت: استان سمنان سه هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده و نقش آفرینی کلیدی در عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس، از جمله افتخارات رزمندگان این استان است.

 حجت الاسلام حسن فریدون گفت: این استان به نسبت جمعیت آن از جمله استان هایی است که در دوران انقلاب و بویژه در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی شهدای بسیار زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

 وی‌ اقتدار و اعتبار نظام را مرهون فداکاری شهیدان و ایثارگران دانست و افزود: استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی از خون پاک بیش از ۲۲ هزار شهید والامقام این کشور سرچشمه می گیرد و از این رو باید بکوشیم سیره این شهدا را به نسل های امروز که دوران انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده اند، بشناسانیم.

مدیر ‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به این مطلب که بسیاری از شهدا در سنین کم پا به عرصه میدان نبرد در دوران دفاع مقدس گذاشتند، گفت: دانش آموزان امروز باید از ویژگیهای این شهدا الگوگیری کنند.

فریدون با بیان خاطراتی از شهدای نوجوان، تصریح کرد: جوانان امروز باید با توجه به شرایط روز جامعه، ادامه دهنده آرمان های شهدای والامقام باشند.

 وی در خاتمه افزود: استان سمنان ۱۲۴ شهید فرهنگی و ۶۲۲ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 2565031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha