۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۸

با شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر صورت گرفت/

شستشوی زنگار دل درزلال اعتکاف/۱۰۶۰۰ نفر درخراسان شمالی معتکف شدند

شستشوی زنگار دل درزلال اعتکاف/۱۰۶۰۰ نفر درخراسان شمالی معتکف شدند

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام البیض امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در این استان با شرکت در مراسم اعتکاف خود را برای حضور در ضیافت الهی آماده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو دوشنبه شب در پایان مراسم اعتکاف، اظهار کرد: امسال همزمان با ایام البیض ۱۰ هزار و ۵۱۹ نفر خواهر و برادر در ۱۴۰ مسجد شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی معتکف شدند.

وی با اشاره به این که همانند سال های گذشته بیشترین شمار معتکفان در استان را جوانان تشکیل داده بودند، افزود: همچنین غالب شرکت کنندگان در این آیین معنوی در خراسان شمالی نیز خواهران بودند.

حجت الاسلام ایزانلو اظهار داشت: بر اساس آمار از حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ معتکف خراسان شمالی در سال جاری، هشت هزار و ۱۶ نفر آنها خواهر و دو هزار و ۵۰۳ نفر آنها را نیز برادران تشکیل داده بودند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر آیین اعتکاف در مساجد استان، اعزام ۳۲۰ روحانی مبلغ خواهر و برادر و نیز ۲۱۰ مداح اهل بیت(ع) به مساجد میزبان معتکفان را از جمله این اقدامات دانست.

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به این که روحانیان مبلغ و خواهران مبلغه از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخل استان به مساجد اعزام شده بودند تا زمینه بهره گیری حداکثری معتکفان از این فرصت معنوی فراهم شود، افزود: مشاوره و پاسخ گویی به سؤالات معتکفان، اقامه نماز جماعت، بیان احکام، تشکیل حلقه های بصیرت و معرفت، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی حلقه های معرفت و نشست های بصیرتی، برگزاری گفتمان های دینی، دعوت از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه قم و مشهد و برگزاری درس اخلاق، برنامه تصحیح قرائت نماز و ختم قرآن و صلوات و برگزاری مراسم ادعیه خوانی از جمله مهم ترین برنامه های ایام اعتکاف در استان خراسان شمالی بود که با هدایت و مدیریت روحانیان اعزامی برگزار شد.

وی همچنین برگزاری مراسم شب وفات حضرت زینب(س)، اعمال ام داوود، مناجات امیرمؤمنان(ع) و غیره را از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده از سوی مداحان اعزامی به مساجد میزبان اعتکاف در خراسان شمالی برشمرد.

حجت الاسلام ایزانلو از توزیع ۱۰ هزار نشریه ویژه معتکفان استان خراسان شمالی در این ایام خبر داد و افزود: در این نشریات موضوعاتی پیرامون مسجد و اعتکاف، اهمیت اعتکاف، فضیلت اعتکاف، مسابقه خاطره نویسی و ... آمده بود.

به گفته وی همچنین بسته های فرهنگی در بین معتکفان توزیع شد که ویژه‌نامه های موجود در بسته های فرهنگی مزبور حاوی مطالبی از قبیل آداب و احکام اعتکاف، شرایط اعتکاف، مکان و زمان این سنت دینی، محرمات اعتکاف، نیت اعتکاف و شرایط خارج شدن از مسجد بودند.

کد خبر 2568673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha