۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰

فرهنگستان هنر با ۴۰ عنوان جديد در نمايشگاه شرکت می کند

فرهنگستان هنر با ۴۰ عنوان جديد در نمايشگاه شرکت می کند

مؤسسه متن فرهنگستان هنر برای دهمین‌سال متوالی با عرضه حدود ۴۰ عنوان چاپ جدید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می كند.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه تاليف، ترجمه و نشر آثار هنري با نام اختصاری «متن» وابسته به فرهنگستان هنر امسال با عرضه كتاب‌های چاپ جديد خود در بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران حضور خواهد داشت.

اين انتشارات كه در حوزه نشر و عرضه كتاب‌های تخصصی در زمينه هنر فعاليت دارد، امسال برای دهمين سال متوالی در نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران به عرضه‌ كتاب‌هايی چون  «سه مثنوی همای و همایون، کمال‌نامه و روضةالانوار خواجوی کرمانی، به خط میرعلی بن‌الیاس تبریزی و نقاشی‌های جنید بغدادی»، «گذری بر معماری متقدم مسلمانان، اثر کرسول و ترجمه مهدی گلچین عارفی»، «سبک‌شناسی خوشنویسی قاجار، تألیف علیرضا هاشمی‌نژاد»، «هنر و ارزش، اثر جورج دیکی و ترجمه مهدی مقیسه»، «جلد پنجم مجموعه مقالات زیبایی‌شناسی آکسفورد با عنوان، مسائل کلی زیبایی‌شناسی (قسمت سوم) / به کوشش جرولد لوینسون و ترجمه فریبرز مجیدی»، «زیبایی و فلسفه هنر در گفتگو: ارسطو، به کوشش منیره پنج‌تنی»، «انسان‌شناسی هنر، اثر روبرت لیتون و ترجمه اصغر ایزدی‌جیران»، «پیکر انسان در هنر اسلامی: میراث گذشته و تحولات پس از اسلام، اثر ایوا بئر و ترجمه بهنام صدری» و «موسیقی ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران، تألیف دکتر امیراشرف آریان‌پور» خواهد پرداخت.

این ناشر امسال ضمن عرضه کتاب‌های چاپ جدید، سایر آثار انتشارات فرهنگستان هنر از جمله کتاب‌هایی شاهنامه شاه طهماسبی، مجموعه دو جلدی شاهکارهای هنر ایران در مجموعه‌های لهستان، دانشنامه مهر و حکاکی در ایران، فرهنگ‌نامه تاریخی زیبایی‌شناسی و ... را در نمایشگاه عرضه خواهد کرد.  

«خمسه شاه طهماسب»، «هنر ایران عصر قاجار در موزه‌های مجارستان از مجموعه شاهکارهای هنر ایران در جهان»، «خوشنویسی جهان اسلام، اثر شیلا بلر»، «دایرة‌المعارف فنون و شیوه‌های مجسمه‌سازی»، «نخستین کتیبه‌ها در معماری دوران اسلامی ایران زمین»، «تاریخ زشتی امبرتو اکو و مجموعه شش جلدی آرای متفکران بزرگ قرن بیستم درباره هنر» نیز از جمله عناوین در دست انتشار این ناشر هستند.

غرفه موسسه متن در ایام نمایشگاه، در راهروی ۹، غرفه شماره ۲، سالن شبستان مصلی امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

کد خبر 2569158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha