۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷

توسط موسسه متن فرهنگستان هنر؛

نمایشگاه مجازی «مهر کتاب» برپا می‌شود

نمایشگاه مجازی «مهر کتاب» برپا می‌شود

موسسه متن فرهنگستان هنر به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها نمایشگاه مجازی «مهر کتاب» را از ۲۶ مهر تا ۶ آبان برپا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها، موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر نمایشگاه مجازی «مهر کتاب» را از ۲۶ مهر تا ششم آبان (۱۴۰۰) برپا می‌کند. دانشجویان و علاقه‌مندان هنر می‌توانند منابع مورد نیاز خود را با ۲۰ درصد تخفیف از این نمایشگاه مجازی به آدرس matnpub.ir تهیه کنند.

انتشارات فرهنگستان هنر در اواسط سال ۱۳۸۳ با اخذ پروانه نشر به چاپ و نشر کتابهای تألیفی و ترجمه‌ای در حوزه هنر پرداخت. با گسترش فعالیت‌های انتشارات فرهنگستان هنر و با توجه به کمبود ناشران تخصصی در حوزه هنر، پس از موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأسیس مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن»، در سال ۱۳۸۷ اساسنامه این مؤسسه در شورای هنر تصویب شد و این انتشارات از اوایل مرداد ۱۳۸۸ در قالب مؤسسه وابسته به فرهنگستان هنر فعالیت خود را ادامه داد. این مؤسسه تاکنون بیش از ۴۷۰ عنوان کتاب و نشریه را در کنار مجموعه مقالات هنر و سایر آثار تحقیقی معاونت پژوهشی فرهنگستان چاپ و منتشر کرده است.

کتاب‌هایی که این مؤسسه تألیف، ترجمه و منتشر می‌کند در موضوعات گوناگون هنر، از جمله فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی، هنرهای تجسمی، معماری و شهرسازی، ادبیات، کلیات و تاریخ هنر، هنرهای صناعی، هنرهای نمایشی، موسیقی و مجموعه مقالات است.

«زیبایی شناسی تجربی، عصب زیبایی شناسی، علم»، «زیبایی، زشتی، گروتسک»، «خمسه‌نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر»، «تصحیح گلستان هنر قاضی احمد منشی»، «سکونت در محله: روایتی از شکل‌گیری محله دولت تهران در دوره ناصری»، «عناصر طراحی: رووینا رید کاستلو و ساختار روابط بصری»، «سطر مستور: تاریخ و سبک شناسی کوفی شرقی» عناوین شماری از تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده در این موسسه است.

کد خبر 5326772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha