۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳

جمعه هفته جاری/

آزمون مدرک تخصصی حافظان قرآن در خراسان شمالی برگزار می شود

آزمون مدرک تخصصی حافظان قرآن در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- کارشناس مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری مرحله نخست دهمین دوره طرح ارزیابی واعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه بابایی صبح پنج شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون مدرک تخصصی حافظان قرآن در خراسان شمالی، اظهار کرد: مرحله نخست دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم صبح روز جمعه، هجدهم اردیبهشت ماه، همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

وی با بیان این که آزمون مدرک تخصصی حافظان قرآن هر سال در چهار مرحله به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود، اضافه کرد: در دهمین دوره این طرح شش هزار و ۱۹۰ نفر برای شرکت در مرحله نخست طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام آمادگی کردند.

به گفته بابایی از این تعداد شرکت کننده چهار هزار و 861 نفر معادل 78.52 درصد را بانوان و هزار و 329 نفر معادل 21.48 درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل داده اند.

وی افزود: در خراسان شمالی نیز تعداد کل ثبت نام شدگان برای شرکت در این آزمون 62 حافظ قرآن هستند که در محل دارالقران عترت شهرستان بجنورد در این آزمون رقابت خواهند کرد.

بابایی با بیان این که آزمون مرحله نخست دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته‌های حفظ پنج، 10، 20 و 30 جزء قرآن برگزار می شود، افزود: از تعداد کل شرکت کنندگان در این آزمون دو هزار و 455 نفر در رشته حفظ کل، 883 نفر در رشته حفظ 20 جزء، ‌هزار و 745 نفر در رشته حفظ 10 جزء و ‌هزار و 107 نفر نیز در رشته حفظ پنج جزء ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 2571869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha