۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱

نگاهی به غرفه کشورهای مختلف در اکسپو میلان ۲۰۱۵

نگاهی به غرفه کشورهای مختلف در اکسپو میلان ۲۰۱۵

نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۱۵ مهمترین رویداد فرهنگی تجاری سال که در میلان ایتالیا افتتاح شده میزبان کشورهای مختلف است که با طراحی غرفه‌هایشان پیام‌هایی برای مخاطبانشان دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نمایشگاه جهانی اکسپو که دوره پیش در شانگهای برپا شد، این بار میلان را به عنوان میزبان انتخاب کرده تا ارایه کننده تلاش جهانی در زمینه هنر باشد.

اکسپوی میلان که به موضوع تغذیه و غذا اختصاص یافته با سخنرانی رییس جمهور ایتالیا و با تاکید بر این که «زمین شاهد عدم تعادل پوچ و مضحکی بین یک میلیارد انسانی است که از گرسنگی می میرند و یک میلیارد دیگر که یا از پرخوری یا از تغذیه نامناسب در رنجند» آغاز شد.

با این حال حضور در اکسپو کار ساده‌ای نیست و تیمی از معماران سوییسی شامل ژاک هرتسوگ و پی یر دو مورون در سال ۲۰۱۱ از نمایشگاه کنار گذاشته شدند. این استادان به این دلیل کنار رفتند که دیدگاه‌هایشان برای نشانه شناسی اکسپو، بیشتر بر مفهوم تکیه داشت و بیشتر تبلیغی بود.

با توجه به همه حساسیت‌هایی که سازمان دهندگان اکسپو برای ارایه آثار دارند، مروری داریم بر مهمترین غرفه‌های امسال، شعاری که با آن در نمایشگاه شرکت کرده‌اند و هدفی که قصد بیان آن را دارند.

بحرین، «باستان‌شناسی‌های سبز»: دیوارهای سفید منحنی و متفاوت غرفه بحرین در اکسپو، چشم‌اندازی مستمر از باغ‌ها را در پشت خود ارایه می کند که در هر بخش شامل درخت بومی و میوه خاصی از این کشور است. آن هولتراپ طراح این غرفه در همکاری با آنوک فوگل آرشیتکت لنداسکیپ با طراحی این غرفه به گذشته غنی کشاوری و میراث باستان شناسی این سرزمین باستانی ادای احترام کرده‌اند.

اکسپو-بحرین

بریتانیا، «رشد در بریتانیا: اشتراک جهانی»: ولفگانگ باتریس با همکاری بی.دی.پی غرفه بریتانیا را با الهام از زندگی زنبور عسل و وابستگی بشر به این حشره کوچک شکل داده است. این نمایشگاه به ما نشان می‌دهد که چطور زنبورها به صورت مستقیم و غیرمستقیم مسئول یک سوم از هر لقمه غذایی هستند که ما می‌خوریم. علفزاری از گل‌های ناب و وحشی بریتانیا سفری پیشنهادی به قلب یک کندوی عسل را ارایه می‌کند.

اکسپو-بریتانیا

چین، «سرزمین امید، غذا برای زندگی»: ییچن لو استاد دانشگاه تسینگو و مدیر استودیو لیک-آرت مدیریت طراحی اولین غرفه چین در اکسپو را برعهده دارد. تفسیر فلسفه باستانی چین و این که انسان بخشی جدایی ناپذیر از طبیعت است، این غرفه را به طور همزمان با مجموعه‌ای از آلیاژها، تخته و الوارها و سقف موج دار در میان یک میدان ساخته تا چشم‌اندازی از یک شهر را نیز ارایه کرده باشد. این ساختار از دستاوردهای تکنولوژی بشریت نیز تجلیل می‌کند و در عین حال هارمونی آن با طبیعت را به رخ می‌کشد. در این غرفه ۲۶۶ متری ۱۰۵۲ پنل از بامبو به کار رفته است.

اکسپو-چین

اتریش، «نفس بکش. اتریش»: ترکیبی از کاشت طبیعی با سیستم های تکنولوژیکی به منظور خلق یک سیستم تولید هوای نمونه در غرفه اتریش ارایه شده است. معماران زمین و منظر در این غرفه بر مهم‌ترین عنصر طبیعت تاکید کرده‌اند. این غرفه خودش به تنهایی در حکم یک نمایشگاه است و با ارایه ۱۲ زیست بوم از اتریش از خزه و بوته‌ها گرفته تا درختانی به ارتفاع ۱۲ متر، فضایی متفاوت خلق کرده و تماشاگران را به قلب طبیعت می‌برد.

اکسپو-اتریش

مالزی، «به سمت اکوسیستم پایدار مواد غذایی»: غرفه مالزی به شکل چهار دانه بزرگ از جنگل‌های بارانی، ارایه کننده پیشرفت این کشور از یک جامعه کشاورزی به یک جامعه صنعتی صادراتی است. این دانه‌ها داستان تحولی متعادل با سنت را می‌گویند. هر یک از این دانه‌ها نمادی از رشد و پتانسیل درونی و استعاره‌ای برای مالزی است که در حال تداوم رشد اقتصادی است. این غرفه‌ها با چوب ساخته شده‌اند و ساختاری پایدار از توجه این ملت به محیط زیست را ارایه می‌کنند . این غرفه یکی از پویاترین اشکال نمایشگاه امسال است.

برزیل، «تغذیه جهان با راه‌حل‌ها»: برزیل که به عنوان یک تولیدکننده قابل توجه شناخته شده کمتر برای توسعه فن‌آوری مورد توجه قرار گرفته است. غرفه این کشور با هدف روشن ساختن جهان نسبت به دستاوردهای تحقیقاتی و ترویج ارزش های فرهنگی این کشور ساخته شده است. این غرفه امکان استراحتی متفاوت برای بازدیدکنندگان به وجود می آورد و فضایی تعاملی را خلق می‌کند.

اکسپو-برزیل

فرانسه، «روش‌های مختلف تولید و تامین مواد غذایی»: با تمرکز بر ساختاری مبتنی بر لنداسکیپ، این غرفه تنوع جغرافیایی مناطق فرانسه را با کشاورزی منحصر به فرد و سنت‌های آشپزی آن تصویر کرده است. آشپزخانه در مرکز فرهنگ فرانسه جای دارد و غرفه میراث زمین شناسی و شجره‌نامه زمین را در مرکز توجه خود قرار داده است.

اکسپو-فرانسه

کویت، «چالش طبیعت»: برای اولین بار کویت در این اکسپوی جهانی شرکت کرده و غرفه خود را با همکاری معماران کمپانی ایتالیایی استودیو ایتالو روتا شکل داده است. اکسپو برای کویت به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط بین دو کشور دیده شده که در عین حال فرصت‌هایی برای نمایش فرهنگ کویت با روند مدرن امروزی را نشان می‌دهد. این غرفه با بادبان‌های یک کشتی عربی که چوبی و سنتی است و در جستجوی منابع طبیعی چون نفت در کنار انرژی خورشیدی و باد است، طراحی شده است. در مرکز غرفه یک مدل شیشه‌ای بزرگ روایت‌گر تاریخ پادشاهی این سرزمین است و نشان می دهد که چگونه بر چالش‌های صحرا با تکیه بر تکنولوژی غلبه شده است.

اکسپو-کویت

نمایشگاه جهانی اکسپو میلان از اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) با هزینه ۲.۵ میلیارد یورو در مساحتی به وسعت یک میلیون مترمربع شروع به کار کرده و نمایندگان ۱۴۵ کشور دنیا در آن حضور دارند و ده میلیون بلیت بازدید از این نمایشگاه به فروش رسیده است.

 

کد خبر 2573073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نازنین ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
      0 0
      خیلی زیبان