۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۱۱

در آذربایجان غربی/

اجلاس استانهای مرزی ترکیه وایران در خوی برگزار می شود

اجلاس استانهای مرزی ترکیه وایران در خوی برگزار می شود

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: اردیبهشت ماه سالجاری پنجمين اجلاس توسعه همكاريهای اقتصادی آذربايجان غربی و استانهای مرزی تركيه در شهرستان خوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این اجلاس خصوص اهداف برگزاری اجلاس گفت: زمينه سازی براي توسعه تجارت مرزی، ارتقای سطح مناسبات اقتصادی و سرمايه گذاری های مشترك، گسترش همكاري های مشترك در بخش های مختلف از جمله بخش های صنعتی، علمی، فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی و گردشگری، پيگيری اجراي مفاد تفاهم نامه های قبلی بين دو طرف و به طور كلي حفظ و تقويت روابط فيمابين از جمله مهمترين اهداف برگزاری اين اجلاس است.

وی اضافه كرد: ايران و تركيه از ديرباز روابط و همكاری های گسترده ای در بخش های مختلف با يكديگر داشته اند و برگزاری چنين اجلاس هايی نيز مي تواند به تعميق و توسعه اين روابط كمك كند.

معاون برنامه ريزی و اشتغال استاندار نيز در اين جلسه با بيان اينكه سه كميته فرعی برای اين اجلاس پيش بيني شده است،افزود: كميته سرمايه‌گذاری و همكاریهاي صنعتي- كميته حمل و نقل، گمرك و تجارت مرزی- كميته امور گردشگری، فرهنگ، آموزش و بهداشت و درمان، سه كميته فرعی پيش بيني شده براي اين اجلاس هستند كه با هيئت‌های مختلف ترك در دو روز برگزاري اجلاس، بحث و تبادل نظر خواهند داشت.

تقی كهوريان اضافه كرد: فرمانداران اروميه، ماكو و خوي به ترتيب رياست سه كميته فرعی سرمايه‌گذاری و همكاریهاي صنعتی- كميته حمل و نقل، گمرك و تجارت مرزی و كميته امور گردشگری،فرهنگ، آموزش و بهداشت و درمان را بر عهده خواهند داشت.

وی همچنين در رابطه با زمان برگزاری اجلاس گفت: هيئت ترك بعد از ظهر روز دوشنبه، با استقبال مسئولان محلي در مرزها، وارد استان خواهند شد و در روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، در اجلاس مذكور كه به ميزباني شهرستان خوی برگزار مي شود، شركت خواهند کرد.

معاون سياسی و امنيتی استاندار هم در اين جلسه گفت: پيش‌بينی ها و تمهيدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر اين اجلاس در استان انجام گرفته و اميدواريم برگزاری اين اجلاس، نتايج و ثمرات خوبی برای استان به دنبال داشته باشد.

ارائه پيشنهادات اجرايی و كاربردی با هدف توسعه مناسبات فيمابين و مطرح کردن مزيت های سرمايه گذاری در استان از ديگر موارد مورد تاكيد استاندار آذربايجان غربی به روسا و اعضای كميته های فرعی پنجمين اجلاس توسعه همكاری های اقتصادی آذربايجان غربی و استان هاي مرزی تركيه در اين جلسه بود.

 

 

 

کد خبر 2575471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha