۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹

دلپیشه در گفتگو با مهر:

طرح ریشه کنی بیماری سالک در ایلام کلید خورد

طرح ریشه کنی بیماری سالک در ایلام کلید خورد

ایلام-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: طرح ریشه کنی بیماری سالک در ایلام کلید خورده است.

علی دلپیشه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بحث پیشگیری و کنترل بیماری سالک در استان ایلام است.

وی بیان داشت: هم اکنون دو شهرستان مهران و دهلران در جنوب استان از این معضل رنج می برند و درصدد هستیم تا با ارائه راهکارهای جدی طرح ریشه کنی بیماری سالک را در استان و این دو شهرستان اجرایی کنیم.

این مسئول عنوان کرد: اولین و مهمترین اقدامات دانگشاه علوم پزشکی استان ایلام در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری تجهیز بیمارستانهای شهرستانهای دهلران و مهران از امکانات لازم جمل آمپولهای مخصوص و ...بوده است.

دلپیشه بیان داشت: امکانات بهداشتی و درمانی هم اکنون در سطح دو شهرستان مهران و دهلران مستقر شده است و طی یک برنامه پنج ساله این بیماری در استان ریشه کن می شود.

وی افزود: البته در این بین دستگاه های اجرایی مثل شهرداری در حال جمع آوری نخاله های از سطح شهرستانهای دهلران و مهران هستند چراکه این نخاله خود عاملی مهم در سالک هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان داشت: در سال جاری بیش از ۶۸۰ نفر در شهرستان دهلران دچار سالک شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل و پیگشیری از بیماری در مرحله اول است و قصد داریم در برنامه ریزی دقیق این بیماری را در کل استان ریشه کن کنیم.

دلپیشه تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزایش خدمات درمانی در مناطق حاشیه شهرهای استان است که این مهم در سال جاری نیز تدام خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال جاری تجهیز بیمارستانهای استان ایلام یکی از مهمترین الویتهای استان است تا سطح خدمات ارائه شده به مردم در طح تحول سلامت بیشتر از گذشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۵ مرکز فوریتهای پزشکی در سطح استان ایلام فعال است، بیان داشت: برنامه ای برای افزایش این فوریتهای پزشکی به خصوص در مناطق دورافتاده نیز داریم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، افزایش رشته های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است که این مهم برای افزایش پزشک متخصص در استان بسیار موثر است.

کد خبر 2575873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha