۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸

در گفتگو با مهر عنوان شد:

۱۴هزار مخاطب در شب پایانی «فصل شیدایی»/ حضور پیروان دیگر ادیان

 ۱۴هزار مخاطب در شب پایانی «فصل شیدایی»/ حضور پیروان دیگر ادیان

رییس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی از حضور ۱۴ هزار نفری مردم در آخرین شب اجرای «فصل شیدایی» در یزد خبر داد، حضوری که در آن پیروان ادیان مانند مسلمانان و زرتشتی‌ها کنار هم بودند.

علیرضا کوهفر رییس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی «مُهنا» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین اجرای نمایش مرکز مُهنا که در استان یزد به انجام رسید، اظهار کرد: اجرای «فصل شیدایی» در یزد در حالی به پایان رسید که در شب پایانی این اجرا، ۱۴ هزار نفر از مردم در محل اجرا حاضر شده بودند.

وی افزود: در شب پایانی اجرا، مردم حتی در تپه‌های لوکیشن نمایش و گسترده‌تر از فضایی که برای تماشاگران در نظر گرفته شده بود، حضور داشتند.

نمایش فصل شیدایی

رییس مُهنا یادآور شد:‌ نکته قابل توجه برای اجرا در استان یزد این بود که «فصل شیدایی» از شب نخست با حداکثر ظرفیت روی صحنه رفت و سالن نمایش جای خالی نداشت. این موضوع ناشی از فضای مذهبی شهر بود و مردم یزد استقبال خوبی از نمایش داشتند.

حضور پرشور پیروان دیگر ادیان در کنار مسلمانان

کوهفر ادامه داد: نکته جالب اینکه اجرا در شهری بود که از ادیان دیگر نیز در آن زندگی کرده و نمایش نیز به مرور تاریخ انبیا تا امامان و روزگار کنونی می پردازد و زرتشتی‌ها در کنار مسلمانان حضور پرشوری در «فصل شیدایی» داشتند.

وی تأکید کرد: نکته بی نظیر برای این اجرا، منتظر ماندن مردم و جا گرفتنشان برای تماشای نمایش از ساعت‌ها قبل از شروع اجرا بود. سالن ما ۷ هزار صندلی داشت و جمعیت مازاد بدون کارت می‌آمدند و سالن استاندارد ما را نداشتند. از سوی دیگر قاب تصویر ما برای ۷ هزار نفر تنظیم شده بود اما دیگران حتی برای دیدن ۳۰ درصد نمایش هم کنار ما بودند.

نورپردازی و جلوه‌های ویژه در چند هزار متر مربع

رییس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی، تصریح کرد:‌ تیم ما تخصص و هنر بسیاری به خرج می‌دهند و فقط نورپردازی سطح به این وسیعی از لوکیشن که شامل چندهزار متر مربع در دامنه کوه، غار حرا، فضای جبهه و صحنه‌های تخت ما می‌شد، بسیار دشوار بود. ما حتی جلوه‌های ویژه را نیز در این فضای گسترده به خوبی داریم.

نمایش فصل شیدایی

کوهفر ادامه داد: ما برای این نمایش از چندصد پروژکتور استفاده کردیم و برای پخش صوت مناسب استریو، زحمت زیادی کشیدیم. جلوه‌های ویژه نیز در تمام نقاط این سطح فراگیر بود و تیم ۳۵ نفره ما با تخصص خودشان چنین وسعتی را پوشش دادند.

پشت‌صحنه شلوغ ۱۶۰ نفره و دشواری برقراری نظم

وی با بیان اینکه ما از ۱۵۰ کیلو وات برق سه فاز مصرف می‌کردیم و تجهیزات زیادی داشتیم، متذکر شد: تلفیق تصویر و نمایش اتفاق خیلی سختی است و ما امتداد بخشی از دکور را در تصویر داشتیم که باید تنظیم دقیقی بین دکور و تصویر برقرار می‌شد.

رییس مهنا در پایان اعلام کرد: همچنین دکورهای پرتابل ما مدام در صحنه وارد و خارج می‌شدند و باید با تصویر پس زمینه هماهنگ می‌بودند. ضمن اینکه ما پشت صحنه بسیار شلوغی داریم و جز ۱۲۰ بازیگر و هنرور، ۴۰ نفر از عوامل فنی کنار هم هستند و برقراری نظم بسیار دشوار است اما به شکر خدا همواره توانسته‌ایم از اجرا در استان‌های مختلف سربلند باشیم.

به گزارش مهر، نمایش بزرگ «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و با روایت رسالت بوذری از ۵ تا ۱۴ اردیبهشت با مشارکت حوزه هنری در استان یزد به روی صحنه رفت.

کد خبر 2578636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha