۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

علیپور خواستار شد؛

مشکل صفوف طولانی کامیون در مرز بازرگان برطرف شود

مشکل صفوف طولانی کامیون در مرز بازرگان برطرف شود

ارومیه - نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکل صفوف طولانی کامیون های ایرانی در مرز بازرگان از سوی ترکیه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیپور ظهر سه شنبه در اجلاس مشترک اقتصادی آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه در خوی با بیان اینکه مرز بازرگان بزرگترین مرز مشترک زمینی بین ایران ترکیه و دومین مرز زمینی بزرگ ایران است افزود: متاسفانه در برخی اوقات صفوف کامیون های ایرانی در این مرز به ۲۶ کیلومتر نیز می رسد.

وی برگزاری این اجلاس را یکی از راه های رفع این مشکل دانست و بیان داشت: ایران، پل ارتباطی ترکیه با کشورهای آسیای میانه بوده و ترکیه نیز پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی به شمار می رود و به همین دلیل، این دو کشور اهمیت زیادی برای یکدیگر دارند.

علیپور ادامه داد: استقرار هنگ مرزي، گذرنامه، نيروي انتظامي، پايانه هاي مرزي، وزارت بهداشت و ديگر ارگان ها، نقش بسزايي در به وجود آمدن صف هاي طولاني در اين گمرک ايفا مي کند.

علیپور با بیان اینکه ترکیه، مهمترین همسایه ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی به شمار می رود عنوان کرد: پیشرفت اقتصادی دو کشور و مبادله هیئت های دیپماتیک ایران و ترکیه در سالهای اخیر بی نظیر است و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به فعالیت منطقه اقتصادی ماکو گفت: هم اکنون طرفیت های بالایی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی به خصوص سرمایه گذاران ترک در این منطقه فراهم شده است.

وی ادامه داد: به دلیل دارا بودن معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران در منطقه آزاد تجاری ماکو سرمایه گذاران ترکیه می توانند از این طرفیت استفاده کافی را ببرند.

با حضور مقامات دو کشور ایران و ترکیه پنجمین اجلاس توسعه همکاری های مشترک اقتصادی آذربایجان غربی و استان های مرزی ترکیه پیش از ظهر سه شنبه در شهرستان مرزی خوی آغاز بکار کرد.

این اجلاس با هدف گسترش همكاری های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، تجاری، آموزشی، علمی، دانشگاهی و همچنین حل مسائل و مشكلات مربوط به ترانزیت و گمرك در مرزهای مشترك به مدت دو روز در خوی برگزار می شود.

پیگیری تفاهم نامه های قبلی میان دو طرف را از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است که علاوه بر پیگیری مفاد تفاهمات قبلی فیمابین، در روز پایانی اجلاس (۲۳ اردیبهشت) تفاهم نامه جدیدی بمنظور گسترش همكاریهای مشترك، فیمابین استاندار آذربایجان غربی بعنوان رئیس هیئت ایرانی حاضر در اجلاس و استاندار وان بعنوان رئیس هیئت اعزامی از جمهوری تركیه، مبادله و منعقد خواهد شد.

کد خبر 2579034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha