۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۲۴

قدمی:

بودجه آموزش و پرورش استثنایی کشور 100 درصد افزایش یافت

بودجه آموزش و پرورش استثنایی کشور 100 درصد افزایش یافت

سنندج - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در سال جاری اعتبارات و بودجه آموزش و پرورش استثنایی کشور 100 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید قدمی ظهر امروز سه شنبه در نشست مدیران مدارس استثنایی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته و با توجه به نگاه ویژه دولت اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال جاری با افزایش 100 درصدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش بودجه آموزش و پرورش استثنایی کشور هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان و هزینه سرانه دانش آموزان مدارس استثنایی مستقیم به حساب مدارس واریز می شود، گفت: برای افزایش امکانات تلاش های لازم صورت خواهد گرفت و انتظار می رود که در این بخش نیز شاهد اقدامات اجرای خوبی باشیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جنس کار آموزش و پرورش استثنایی و تلاش دست اندرکاران این حوزه ، خدمت در این عرصه را توفیقی الهی عنوان نمود و از معلمان و کارکنان این حوزه خواست ارزش کار خود را بدانند .

وی حضور افراد دلسوز، با انگیزه قوی و متخصص را از ویژگی های نیروی انسانی مدارس استثنایی عنوان کرد و گفت: کار و فعالیت این حوزه علمی است و انتظار این است ضمن به روز بودن و حرکت علمی، از روش های علمی بهره گیری و با تعامل اولیای محترم برنامه های دانش آموزان استثنایی پیگیری شود .

قدمی ارائه خدمات توان بخشی، درمان و دارو به دانش آموزان استثنایی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و با بیان اینکه مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون تومان به همین منظور در سطح کشور پیش بینی شده است، گفت: توسعه کاشت حلزون به صورت مجانی برای دانش آموزان ناشنوا را از دیگر اقدامات این حوزه به شمار می رود .

وی ارزشیابی و نقد کتابهای درسی موجود را یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری بر شمرد و از مسئولین و دست اندرکاران این حوزه خواست با انتخاب گروه های توانمند، در راستای اجرای برنامه مشارکت داشته باشند .

قدمی توسعه فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استثنایی ذکر کرد و با تاکید بر برنامه های تربیت بدنی و پرورشی کارکنان، از افزایش اعتبارات این بخش به سه برابر خبر داد .

کد خبر 2579344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha