۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴

آبرسانی روستایی اعتبار ویژه گرفت

آبرسانی روستایی اعتبار ویژه گرفت

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه خشکسالی عامل تشدید کننده بحران بی آبی است، اما همه دلیل آن نیست گفت: آبرسانی روستایی اعتبار ویژه گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم میدانی در ارزیابی عملکرد بخش آب کشور گفت: اتفاق مهمی که در سال ۹۳ افتاد این بود که توانستیم اولویت‌ های آب کشور را بر اساس واقعیت و شرایط موجود منابع آب احصاء و شناسایی کنیم؛ به نظر این می‌ رسد این اولویت‌ بندی در سال‌ های گذشته درست انجام نشده یا مورد غفلت بود و همین موضوع باعث بحران کنونی آب و ایجاد ناپایداری در کشور شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه استقرار مدیریت مشارکتی ضامن موفقیت بخش آب کشور است اظهارداشت: مدیران آب باید متوجه باشند که وظیفه اول آنها طرح‌ های عمرانی نیست، وقتی صحبت از توسعه پایدار می‌ شود سه موضوع پایداری اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی در مدیریت آب مورد تاکید متخصصین این حوزه است.

میدانی گفت: استقرار مدیریت مشارکتی در بخش آب کشور می‌تواند ضامن موفقیت ما باشد و این شعاری است که سالیان سال گفته شده ولی هم‌ اکنون باید عملیاتی شود. اینکه ما به صورت مرتب از وضعیت منابع آب کشور صحبت می‌ کنیم این تصور صحیح نیست که تمام این وضعیت ناشی از خشکسالی است، ریشه این در توسعه ناپایدار است، چرا که الزام‌ها و اقتضائات توسعه پایدار را در اولویت مدیریت آب کشور قرار نداده بودیم.

وی ادامه داد: اینکه هم‌ اکنون مشاهده می‌ شود کشور با کمیت و کیفیت آب مواجه است، فقط از خشکسالی نمی‌ تواند باشد، خشکسالی یک عامل تشدیدکننده است و اینکه خشکسالی این علایم و نشانه‌ ها را بزرگتر کرد، تاکید من این است که نباید عوامل انسانی را در بروز این مشکلات به عوامل طبیعی تعمیم داده شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم حرکت جدیدی در بخش آب کشور شکل گرفته است افزود: این دولت حمایت ویژه‌ ای از بخش آب کشور کرده به‌ طوری که از آغاز دولت ۱۰ جلسه شورای عالی آب تشکیل شده است، در حالی‌ که در عمر ۱۲ ساله شورای عالی آب فقط ۷ جلسه برگزار شده بود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: موضوعاتی مانند مدیریت به‌ هم پیوسته حوزه‌ های آبریز، ارتقای بهر‌وری آب، هماهنگی بین دستگاه‌ ها، حفاظت کمی و کیفی منابع آب، برخورد با فعالیت‌ های غیرمجاز در بخش آب، حفظ بستر و حریم رودخانه‌ های کشور در این شورا مطرح و تصمیم‌ گیری شده و در کنار آن طرح‌ های بزرگ و ارزشمند عمرانی هم تصویب شده است.

وی توجه ویژه به طرح‌ های آبرسانی روستایی کشور در سال جاری را یک اتفاق بزرگ در بخش آب عنوان کرد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، هیچگونه ردیف متمرکز برای طرح‌ های آبرسانی روستایی وجود نداشت، اما در سال اول فعالیت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تامین شد.

میدانی یادآور شد: تغییر فرهنگ یک کار طولانی مدت است، اما باید از جایی آغاز کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند یکی از الزاماتی که می‌تواند موفقیت ما را تضمین نماید پیگیری و مداومت در این کارها است، حرکت ما با عزم و اراده می‌تواند به نتیجه برسد.

کد خبر 2581981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha