۳۰ شهریور ۱۳۸۲، ۱۵:۱۷

رييس سازمان بازرسي و نظارت بر قيمت و توزيع كالاو خدمات

مقررات تعزيرات حكومتي بازنگري مي شود

حذف مرحله اول و دوم يعني تذكر و جريمه و مراجعه به مرحله سوم و مجازات كردن واحدهايي كه بيش از چند بار تخلف كرده اند از پيشنهادات ارايه شده در طرح بازنگري مقررات تعزيرات حكومتي است.

رييس سازمان بازرسي ونظارت بر توزيع كالا وخدمات وزارت بازرگاني در جمع  خبرنگاران با بيان اين مطلب و با رد شايعه انحلال سازمان بازرسي و نظارت بر توزيع كالا و خدمات افزود: انحلال سازمان نياز به مصوبه قانوني دارد كه تاكنون هيچ  موردي براي انحلال وجود نداشته است.
وي ، وجود  شرايط  ناپايدار دربازار و جلوگيري از نوسانات قيمتي را  از دلايل اصلي نظارت و كنترل  و تشكيل اين سازمان دانست.
بهرامي با اشاره به پرداخت مابه التفاوت گرانفروشي در دستگاههاي اجرايي تصريح كرد:  در زمينه خدمات پست ، آب و برق تصميم گرفته شده است كه مقدار اضافه شده  تا پايان شهريور ماه  اعلام و در قبض هاي مربوط ثبت شود.
وي با اشاره دريافت بيست و دو ميليارد ريال  اضافه از سوي شركتهاي راه آهن و هواپيمايي از مردم گفت: نحوه  چگونگي بازپرداخت مبلغ اضافه شده  از مسافرين راه آهن و هواپيمايي در دست بررسي است.
وي مراحل رسيدگي به  تعزيرات حكومتي را دو مرحله اي ذكر كرد و افزود:َ  راي مربوط به بازپرداخت شركت رجاء و هواپيمايي  صادر شده و پس از قطعي شدن ،  بازپرداخت مبالغ اضافه گرفته شده  از مردم آغاز مي شود.
بهرامي  با اشاره به سه تا هفت ميليارد دلار قاچاق كالا در مرزهاي كشور افزود: بر اساس آمار موجود به ازاء هر يك ميليارد دلار ، 100 هزار فرصت شغلي  از دست مي رود كه اين ميزان در مورد سه ميليارد دلار به از دست دادن 300  هزار فرصت شغلي مي رسد.
وي يكي از راههاي مبارزه با قاچاق كالا را مبارزه اقتصادي ذكر كرد و افزود : بايد براي ايجاد تعادل ميان واردات قانوني كالا و قاچاق آن تلاش كرد .
بهرامي  بااشاره به واردات سيگار در پنج ماهه اول سال جاري افزود: حدود 60 درصد  از واردات سيگار در پنج ماهه اول سال جاري به صورت رسمي وارد كشور شده است.
وي با اشاره به تصويب طرح جامع توليد چاي گفت: در صورت تصويب اين طرح كه درحال حاضر به ستاد نظارت بر كالاي قاچاق داده شده است ، مجوز  واردات چاي  به صورت رسمي به وارد كنند گان داده خواهد شد.
بهرامي همچنين با اشاره به عملكرد اين سازمان در پنج ماه نخست سال 82 گفت: دراين مدت ، 94 هزار و 796  واحد متخلف شناسايي و931 هزار و103 مورد  بازرسي در سراسر كشور انجام شده است.
وي تعداد كل تخلفات را در اين مدت 164 هزار و 499 مورد و تعداد پرونده هاي ارجاعي به تعزيرات را دو ميليون 58 هزار و 796 مورد ذكر كرد .
بهرامي با اشاره  به اقدامات انجام شده در پنج ماهه اول سال 82  در سازمان بازرسي و نظارت بر توزيع كالا و خدمات افزود: اجراي  طرح نظارت  برعرضه فر آورده هاي  نفتي ، طرح نظارت بر توزيع  گندم داخلي، نحوه پرداخت مطالبات كشاورزان، توزيع لوازم التحرير، عر ضه داروهاي دامي و بذر از برنامه هاي  ويژه  در دست اجراي اين سازمان در اين مدت  است .

کد خبر 25821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha