۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶

در قالب مجموعه داستان؛

«هم خانگی با متن» از «ادبیات بی ربطی» منتشر شد

«هم خانگی با متن» از «ادبیات بی ربطی» منتشر شد

مجموعه داستان «هم خانگی با متن» نوشته علیرضا اجلی به عنوان یکی از کتاب های مجموعه «ادبیات بی ربطی» توسط نشر کتاب مس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب چهارمین عنوان از مجموعه «ادبیات بی ربطی»  است که نشر کتاب مس منتشر می کند. کتاب های این مجموعه، داستان های تجربی با گرایش نوگرایانه را در بر می گیرد. قرار است در این مجموعه، کلمات در هر خط، خود با بشکنند، نه تنها خود را که کلمه بعدی را و نه تنها کلمه بعدی را که جمله را و،  جمله ها پاراگراف ها و پاراگراف ها، مفاهیم را.

بیشتر نویسنده های کتاب های مجموعه «ادبیات بی ربطی» پیش تر، نوشته اند و جوایزی را دریافت کرده اند. اما بیشتر تمرکزشان، بر وبلاگ نویسی یا نوشتن داستان هایی در روزنامه ها و مجلات ادبی و هنری بوده است. ترتیب انتشار کتاب های «ادبیات بی ربطی» نشان از هیچ برتری ندارد و براساس ترتیب آماده شدن آن ها است.

کتاب «هم خانگی با متن» ۱۴ داستان کوتاه را با این عناوین شامل می شود: «حرفی نزن چارلی، فقط راه برو»، «گردِ گندآبِ حناییِ گفتن چرخیدن یا گردِ گردن گردی گشتن مثل تو»، «هم خانگی با متن»، «کوچ شبانه»، «آقای عزیزی استاد فلسفه بود»، «نگاهی صمیمی به یک خربزه پای لرز مبل دو نفره»، «تقدیم به یک هنرمند خوش آتیه»، «مبل دو نفره»، «پوستر»، «حملات یک نوار ویدئویی»، «یک روز با یخچال»، «لبانش، چشمانش، دستانش»، «شرک ۲» و «کمال».

در قسمتی از داستان «هم خانگی با متن» می خوانیم:

آنتوان بیا برویم کلبه ام. آنجا می نشینم و قهوه ای می خوریم. نمی آیی می دانم. پس بمان خان ات و از صبح تا شب سرت را ببر روی کاغذ. روی آثار تازه رسیده برای دفتر نشرت. هیچوقت نمی آیی کلبه ام، نزدیکی های کلبه که رسیدم بهت زنگ می زنم که یعنی رسیدم، ساعت دو صبح تقربین. بعد از اینکه همه ی صداها قطع شد، نور کلبه ام روشن می شود.  

سرت را بگیر پایین. بگیر بالا. اعتراف کن که با متنت هم خانه شده ای: من با متنم هم خانه نیستم. من با متنم هم خانه نیستم.

چاپ اول این کتاب، با ۱۰۰ صفحه، شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۹ هزار تومان، در سال ۹۳ چاپ شده است.

کد خبر 2582195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha