۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹

به قلم میلاد اخگر؛

«نور تنبل صبحگاهی» به کتابفروشی‌ها تابید

«نور تنبل صبحگاهی» به کتابفروشی‌ها تابید

مجموعه داستان «نور تنبل صبحگاهی» نوشته میلاد اخگر توسط نشر «کتاب مس» منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب نهمین عنوان مجموعه «ادبیات بی‌ربطی» است که توسط این ناشر منتشر می‌شود.

کتاب‌های این مجموعه، داستان های تجربی با گرایش نوگرایانه را در بر می گیرد. قرار است در این مجموعه، کلمات در هر خط، خود با بشکنند، نه تنها خود را که کلمه بعدی را و نه تنها کلمه بعدی را که جمله را و جمله ها پاراگراف ها و پاراگراف‌ها، مفاهیم را.

بیشتر نویسنده های کتاب‌ های مجموعه «ادبیات بی ربطی» پیش تر، نوشته اند و جوایزی را دریافت کرده اند. اما بیشتر تمرکزشان، بر وبلاگ نویسی یا نوشتن داستان‌هایی در روزنامه ها و مجلات ادبی و هنری بوده است. ترتیب انتشار کتاب های «ادبیات بی ربطی» نشان از هیچ برتری ندارد و براساس ترتیب آماده شدن آن ها است.

داستان های «نور تنبل صبحگاهی» بسیار کوتاه و حداکثر در حد چند صفحه هستند. داستان های کتاب در ۳ بخش «مردهای تنبل»، «اول شخصها» و «ماجراهای کوتاه و عجیب» گردآوری شده اند. اسامی داستان های «مردهای تنبل» به این شرح است: ابر سیروس، چراغ سه فتیله ای، تریپ، خواب بعد از ظهر، جمعه، خانه، پاگرد، نور تنبل صبحگاهی، ویلای اشتهارد.

سوز، جمعه ۲، مادیان هم عناوین داستان های بخش «اول شخصها» هستند. قسمت «ماجراهای کوتاه و عجیب» هم این داستان را شامل می شود: گشت زنی در حومه، نرسیده و رسیده، نوستالژیا، دست پخت، عصرانه، آسمان تهران قسمت یکم، آسمان تهران قسمت دوم، اتاق.

قسمتی از داستان «خواب بعد از ظهر» را از این کتاب می خوانیم:

دیپلمش را که گرفته بود چهار سال متوالی در کنکور شرکت کرده بود تا قبول بشود، اما نشده بود و باز تلاش کرده بود. یعنی تلاش نکرده بود فقط دوبار امتحان داده بود. هیچ درس نمی خواند و فقط امتحان می داد و فقط هم توی کنکور پزشکی شرکت می کرد. اصلا " به خاطر همین بود که دیپلم تجربی گرفته بود آن هم با زور و زحمت. از بچگی همه او را دکتر صدا کرده بودند و گفته بودند که رحیم باید دکتر بشود، اما وقتی که بعد از چهار سال توی کنکور شرکت کرد؛ موفق نشد رتبه ای بهتر از سی و دو هزار بیاورد. هم خودش و هم اطرافیانش اصلا" فراموش کرده بودند که دکتر کیست و دکتری یعنی چه؟

وقتی که شش ماه از روی تاریخ آخرین کنکورش گذشته بود خانواده برای اینکه سر او را گرم کنند به او پیشنهاد کرده بودند که برود کلاس حسابداری ثبت نام کند. این تنها کلاسی نبود که رفت، بعد از این چهار پنج کلاس دیگر از این دست هم بود که می رفت و دلش را می زد و کلاسی دیگر می رفت و از آن نیز خوشش نمی آمد و خانه نشین می شد و خانواده اش آن قدر سر او غر می زدند که بیکار نگرد و باز به کلاسی دیگر می رفت...

این کتاب با ۶۸ صفحه، شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۶ هزار و ۳۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 2583108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha