۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹

با ارسال نامه ای کودکانه صورت گرفت؛

تشکر بچه های کتابخانه کفعمی زاهدان از نهاد کتابخانه ها

تشکر بچه های کتابخانه کفعمی زاهدان از نهاد کتابخانه ها

اعضای کودک کتابخانه کفعمی زاهدان، با ارسال نامه ای به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از روزآمدسازی منابع بخش کودک این کتابخانه تشکر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهره عسگری کتابدار بخش کودک کتابخانه کفعمی زاهدان به ارائه توضیحاتی در خصوص آنچه مقدمات ارسال نامه از سوی اعضاء کودک این کتابخانه را فراهم کرد، پرداخت و گفت: از زمانی که من کتابدار بخش کودک کتابخانه کفعمی شده‌ام، نزدیک به دو سال می گذرد؛ در این مدت شمار کتاب‌های ارسالی ویژه بخش کودک، از تعداد انگشتان دست فراتر نرفت. با این حال در این مدت، بخش کودک به واسطه فعالیت‌های جنبی همچنان پر رفت و آمد بود.

وی ادامه داد: این کمبود منابع ما را بر آن داشت که طرحی را با عنوان نذر کتاب اجرا کنیم. این طرح، ماه رمضان سال گذشته اجرا شد و بر اساس آن کودکان کتاب‌هایی را که در منزل داشتند، به صورت نذری، به کتابخانه می‌آوردند تا امکان مطالعه آن برای دوستانشان نیز فراهم شود. علاوه بر این، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی بخش کودک کتابخانه ما، اجرای نمایش بود. نمایشنامه حضرت رقیه(س) را در محوطه بیروني کتابخانه تمرین می‌کردیم. این نمایشنامه، همزمان با هفته کتاب سال گذشته و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان اجرا شد. اجرای آن بسیار مورد استقبال واقع شد و حضار را تحت تأثیر قرار داد.

کتابدار بخش کودک این کتابخانه اضافه کرد: با این حال فعالیت‌های فرهنگی، محدود به محیط کتابخانه می شد و بچه‌ها فقط می‌توانستند کتاب‌ها را با خود به خانه ببرند. به همین خاطر همیشه از من سراغ کتاب‌های جدید را می‌گرفتند. بعد از اینکه آقای مختارپور در یکی از یادداشت هایشان از ارسال منابع جدید خبر دادند، از آنجایی که می‌دانستم بچه ها منتظرند، به آنها نوید آمدن کتاب‌های جدید را دادم. زمانیکه کتاب‌ها رسید، اشتیاق بچه ها به قدری زیاد بود که بی آنکه فرصت کافی برای ثبت کتاب‌ها داشته باشم، تنها پس از یادداشت کردن عنوان کتاب، آنها را به امانت بردند.

وی ادامه داد: یک روز پنجشنبه بچه‌ها با پاکتی در دست، که خودشان درست کرده بودند، پيش من آمدند. داخل پاکت پر بود از گل‌های یاسی که محوطه اطراف کتابخانه را پوشانده است. روی پاکت نوشته بود "متشکریم، متشکریم"؛ و بر روی کاغذ داخل آن، امضای تک‌تک بچه‌ها بود. از آنها پرسیدم، این پاکت برای کیست؛ و آنان گفتند برای کسی است که برایمان کتاب فرستاده است. به بچه‌ها گفتم، آقای مختارپور کسی است که برایتان کتاب فرستاد؛ اگر دوست دارید می‌توانید برای ایشان نامه‌ای بنویسید و از هر چه که می‌خواهید بگویید. بچه‌ها هم استقبال کردند و با اشتیاق می‌گفتند "دوست داریم آقای مختارپور به کتابخانه ما بیایند تا برایشان نمایشنامه حضرت رقیه (س) را اجرا کنیم".

عسگری گفت: این نامه، با همفکری گروهی ۲۰ نفره از اعضای کودک کتابخانه کفعمی زاهدان نگاشته شده است.

این نامه، دستنوشته عسل خیاطی، عضو ۱۰ ساله کتابخانه کفعمی است، که به گفته کتابدار این کتابخانه دلیل انتخاب وی به عنوان نویسنده نامه، خط خوش ایشان بوده است.
 
به نام خدا

آقای مختارپور سلام

من عسل خیاطی عضو بخش کودک کتابخانه آیت الله کفعمی زاهدان هستم. ما از کتابخانه، کتاب به امانت می‌گیریم و در اینجا بازی فکری می‌کنیم. این هفته و هفته آینده داریم با کمک خانم عسکری وسایل سفره‌ی هفت سین را مهیا می‌کنیم. می‌خواستیم بابت این همه کتاب جدید و قشنگ که برای بخش کودک ما فرستادید تشکر کنیم.

خیلی وقت بود که منتظر کتاب جدید بودیم آخه بعضی از کتاب‌ها را خوانده بودیم و دلمان می‌خواست کتاب جدید داشته باشیم. ما بخش کودک زیبایی داریم و کارهای آن را خودمان انجام داده‌ایم. آویز سقفی درست کرده ایم و نقاشی های مان را به دیوار زدیم. وقتی کار سفره‌ی هفت سین تمام شد، عکس آن را برای شما می‌فرستیم.

ما یک سالگی بخش کودک را هم در همین کتابخانه جشن گرفتیم و سرود و نمایش را هم خودمان اجرا کردیم و جشن غدیر هم گرفتیم که عکس های آنها را هم برای شما می‌فرستیم و روز کتاب به صدا و سیما رفتیم و شعر کتاب خواندیم و کتابخانه را به دوستانمان معرفی کردیم و صدا و سیما به کتابخانه آمد و کتابخانه را در تلويزیون نشان دادند. ما در جشن نمایش حضرت رقیه(س) را انجام دادیم که سوگند خیلی قشنگ انجام داد و گفتند از شهرداری به ما جایزه می‌دهند. دوست داریم شما به بخش کودک ما بیایید و نمایش حضرت رقیه(س) را برای شما انجام دهیم. از شما می‌خواهیم برای ما کتاب کمک درسی هم بفرستید که کم داریم. این کتاب‌ها هم خیلی خوب است. از شما خیلی ممنونیم.

از طرف همه بچه‌های بخش کودک کتابخانه کفعمی زاهدان

کد خبر 2585609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha